استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به مجموعه دلایل و ویژگی‌ها سرمایه‌گذاری خارجی‌ها برای استان در اولویت اول است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛،محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی گفت: سفر هیئت‌های خارجی به خراسان‌شمالی از مدت‌ها پیش آغاز شده و این استان ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی با بیان این که هم‌اکنون ما در ایران از موج دوم فن‌آوری‌ها استفاده می‌کنیم، افزود: این در حالی که دنیا در حال بهره‌برداری از موج‌های چهارم فن‌آوری است و اگر خارجی‌ها در زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف ورود پیدا کنند هزینه‌ها به یک ششم کاهش یافته و صرفه‌جویی در مخارج تولید را شاهد هستیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به این‌که ورود خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری با ورود تکنولوژی آن‌ها هم‌زمان می‌شود، تصریح کرد: ما باید از دستاوردهای علمی دنیا استفاده کنیم و نیاز به این تکنولوژی‌ها داریم و قرار نیست در همه بخش‌ها خودمان به نتیجه برسیم.

وی اظهار کرد: با حضور سرمایه‌گذاران خارجی قدرت رقابت با صنایع بزرگ دنیا میسر شده و در همه زمینه‌ها با دنیا وارد تولید و رقابت می‌شویم.

وی به تشریح نتایج حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان پرداخت و گفت: هم‌اکنون شرکت‌های سرمایه گذاری از آلمان و فرانسه در استان حضور پیدا کرده و قراردادهایی نیز منعقد شده است و بحث ساخت نیروگاه خورشیدی و انرژی‌های نو شروع شده و شرکت فونیکس نیز برای ساخت ماشین‌آلات کشاورزی و صنایع راه و ساختمان توافقاتی را انجام داده است.

صالحی در مورد حضور نافرجام یک شرکت خارجی برای ساخت پالایشگاهی در خراسان‌شمالی گفت: متاسفانه در این مورد اشتباهاتی رخ داد و این طرح موفق نبود و تعطیل شد و اگر تخلفی هم بوده رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/ط

قدرت رقابت با صنایع بزرگ دنیا با سرمایه گذاران خارجی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.