فعالیت مجمع خیران امنیت ساز در استان مازندران نمادی از مشارکت مردمی در توسعه نظم و امنیت عمومی است.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، به فعالیت مجمع خیران امنیت ساز در سطح استان اشاره کرد و گفت: فعالیت این مجمع نمادی از مشارکت مردمی در توسعه نظم و امنیت عمومی است که باید در سطح استان نهادینه شود و زمینه همکاری و تعامل مردم با پلیس افزایش یابد.

وی افزود: ثبات و پایداری امنیت تنها با نهادینه کردن احساس مسئولیت و مشارکت عمومی و همیاری گروه ها ، قشرها، طبقات اجتماعی شناخته شده در قبال امنیت اجتماعی به دست می آید.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی مقوله ای است که از طریق مردم و برای آن ها ایجاد می شود، گفت: افزایش نظم و انسجام اجتماعی، افزایش تعهد و اعتماد اجتماعی، قبول مسئولیت و افزایش امنیت از کارکردهای مهم مشارکت اجتماعی مردم با پلیس در امور امنیتی به شمار می روند.

سردار میرفیضی افزود: تمامی دستگاه ها، سازمان ها و مردم نقش اساسی را در تولید امنیت برعهده دارند و توفیق نیروی انتظامی در ماموریت ها کسب رضایت و اعتماد مردم است.

وی با اشاره به اینکه هدفدار کردن بستر های تعاملی پلیس با مردم گامی موثر در این زمینه خواهد بود، گفت: مردم و نهادهای اجتماعی به عنوان قدرت نرم پلیس، نقش محوری در برقراری امنیت دارند و باید ساز و کارهای اساسی را در این رابطه ایجاد کنیم .

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه گسترش دامنه مشترک پلیس با مردم موجب نوآوری ، خلاقیت در نظام اجتماعی و انضباط در حوزه امنیت اجتماعی می شود، افزود: چنانچه نظام مشارکتی پلیس در جامعه به درستی پایه گذاری شود، نتایج مثبت دیگری به دنبال دارد که از جمله آنها حاکمیت معنویت و اخلاق بر جامعه، افزایش بهره وری در کار، یگانگی بیشتر میان مردم و مواردی نظایر آن است.

وی مردم را بستر تعاملات و روابط اجتماعي و كانون اصلی مفهوم سرمايه اجتماعی پليس برشمرد و گفت: سرمايه اجتماعی پليس باعث همبستگی ملی، توسعه پايدار، افزايش كنترل اجتماعی، احساس امنيت و مسئوليت در جامعه می شود.

سردار میرفیضی تعامل دو سويه مردم با پليس را ايجاد امنيت پايدار در جامعه دانست و افزود: امنيت يك توليد جمعی است و همه سازمان‌ها و نهادها بايستی به پليس در توليد امنيت كمك كنند.

انتهای پیام/آ

خیران امنیت ساز نمادی از مشارکت مردمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.