رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چادگان گفت: 32 دستگاه خودرو شیرهای مازاد بر مصرف دامداران را خریداری می‌کنند که از این تعداد 10 خودرو مورد تائید است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور  امروز در نشست کارگروه سلامت و اهمیت امنیت غذایی شهرستان چادگان اظهار کرد: باید به دنبال شناسایی مشکلاتی که در راه گسترش سلامت در جامعه وجود دارد بود؛ برای داشتن جامعه‌ای سالم نیاز است که فعالیت فرهنگی در سطح شهر انجام شود که در این راستا می‌طلبد مسؤولان در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند.

وی افزود: بالا بردن حساسیت سازمان‌ها به حوزه سلامت مورد نظر است تا ارتقای پاسخگویی اجتماعی با ایجاد شبکه سلامت‌ محور در همه دستگاه‌ها برای همفکری برای سلامت محقق شود، همچنین نظارت مستمر و جدی بر روند عرضه مواد غذایی در این شهرستان با هدف تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار چادگان عنوان کرد: با توجه به توریستی بودن شهرستان و حضور مسافران و گردشگران در این شهرستان، نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی در جهت رعایت موارد بهداشتی امری ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت چادگان نیز در این جلسه گفت: بهداشت عمومی از حقوق شهروندی است و با تهدیدکنندگان سلامت و امنیت غذایی مردم باید قاطعانه برخورد کرد تا سلامت و امنیت غذایی مردم به خطر نیفتد.

غلامعلی حاجی عرب عنوان کرد: در ایام ماه محرم طباخی‌های شهرستان باید ضمن آموزش‌های بهداشتی به لباس‌های بهداشتی مجهز شوند و دارای کارت سلامت باشند تا مواد غذایی سالم طبخ و در بین مردم توزیع شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چادگان با بیان این که در این شهرستان 4 ایستگاه جمع‌آوری شیر وجود دارد، ابراز داشت: 32 دستگاه خودرو شیرهای مازاد بر مصرف دامداران را خریداری می‌کنند که از این تعداد 10 خودرو مورد تائید است.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی کشتارگاه در شهرستان کشتار دام در شهرستان هماهنگ شده است تا قصابان دام را در کشتارگاه‌ها ذبح کنند تا از سلامت کامل برخوردار شوند؛ طباخی‌های شهرستان موظف هستند دام خریداری شده با فاکتور باشد تا رصد شود که دام فروخته شده سالم بوده است.

 

انتهای پیام/م

 

در شهرستان چادگان 4 ایستگاه جمع‌آوری شیر وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.