معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : برای حل معضل بیکاری باید مهارت آموزی را افزایش دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،دکتر سازگارنژاد معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در جلسه ای با حضور مربیان و روسای ادارات فنی و حرفه ای استان، کرمان افزود: یکی از دغدغه های دولت ،بیکاران جویای کار است که با مهارت آموزی باید این امر برطرف شود.

وی با اعلام اینکه بیکاری می تواند خانواده ها را تحت تأثیر قرار ‌دهد، افزود : سازمان فنی حرفه ای موظف است که دوره‌های آموزشی را برگزار کند و مهارتهایی را به جوانان و افراد نیازمند و بیکار آموزش دهد.
دکتر سازگار گفت: استان کرمان جز استان هایی است که تعهد آموزشی در آن بسیار خوب بوده و در کشور جایگاه خوبی دارد.
معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی افزود : در استان کرمان در مراکزدولتی و خصوصی بیش از ۳۸ هزار نفر در دوره های آموزشی شرکت کردند.
وی با اعلام اینکه باید نگاهمان به فردا باشد و نوآوری و خلاقیت ها را ببینیم گفت: با توجه به اینکه امسال سال تولید و اشتغال است باید همه تلاش کنیم تا بتوانیم بیکاری را که یکی از مشکلات جامعه است تا حدودی برطرف کنیم.

سازگار نژاد با اعلام اینکه در هیچ جای دنیا تمام سرمایه کار را دولت تامین نمی کند افزود: در استان کرمان صنایع بزرگ و خیران زیادی وجود دارد که می‌توان برای اشتغال از آنها کمک گرفت.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته در کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوره در بخش دولتی و خصوصی برگزار شده ، افزود : امیدواریم بتوانیم فرصت‌های جدید مهارت‌آموزی را در کنار صنعت، کارگاه‌ها و دانشگاه‌ها داشته باشیم .

همچنین دکتر سازگارنژاد به تفاهم نامه وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه مبنی بر این است که سربازان وظیفه بتوانند در دوران آموزشی و مهارت  یاد بگیرند تا پس از پایان دوران خدمت بتوانند وارد بازار کار شوند.
انتهای پیام / ی

مهارت آموزی برای سربازان وظیفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
ایجاد اشتغال زحمت زیادی دارد اما همینقدر که در ساختمانهای مسکونی اجازه کار و فعالیت با موافقت همسایه ها باشد خود مردم ایجاد اشتغال برای خودشان خواهند داشت.. و بخشی از مشکل بیکاری حل خواهد شد..نمونه جهانی در چین ببینید..۹۰% ساختمانهای مسکونی میتوانند فعالیت اداری و بازرگانی داشته باشند به شرطی که ایجاد مزاحمت نکنند برای همسایه ها…و همین باعث رشد کشور هم شده…محل مسکونی محل کارشان هم هست…ضمن اینکه به دولت هم فشار برای ایجاد اشتغال اشتغال نمیاید…کارشان که گرفت خودشان ساختمانهای تجاری را انتخاب میکنند…
آخرین اخبار