سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد مقدس:

پاسپورت‌های دست‌نويس از درجه اعتبار ساقط می‌شوند

راغی گفت: افرادی كه تذكره‌شان در نمایندگی مشهد، صادر و یا تایید شده، هرچه سريعتر از طريق سامانه نوبت‌دهي برای اخذ پاسپورت الكترونيك اقدام کنند.

پاسپورت‌های دست‌نويس از درجه اعتبار ساقط می‌شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، راغی سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد مقدس اظهار داشت: هموطنانی كه در این نمایندگی برای آنها تذكره صادر و یا تایید شده است ، هرچه سريع‌تر از طريق سامانه نوبت‌دهي برای اخذ پاسپورت الكترونيك اقدام نمايند، درغير اين صورت پاسپورت‌هاي دست‌نويس آنها حتي با داشتن زمان كافي از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

سرکنسول افغانستان در مشهد  با توجه به فرارسیدن ماه محرم و اربعین حسینی و احتمال شمار افزایش درخواست‌ها در این ایام، از دارندگان پاسپورت‌های دست‌نویس مقیم ایران خواست در اولین فرصت برای دریافت پاسپورت اقدام نمایند تا به خاطر تاخیر با جریمه پولیس مهاجرت ایران مواجه نشوند.

راغی اظهار داشت: برای کسانی که اسناد هویتی و تذکره هایشان با دو نام متفاوت می باشد، تمهیداتی سنجیده شده تا با همکاری هیات ثبت احوال و نفوس که در کنسولگری مستقر می باشند، این مشکل نیز رفع شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: کسانی تذکره دارند اما به تایید وزارت خارجه نرسیده است باید قبل از درخواست پاسپورت الکترونیک ، تذکر های خود را به تایید این نمایندگی برسانند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص مجهول الهویت هایی که افغانستانی بودن آنها مشخص نیست، گفت: کمیسیونی برای رسیدگی به در خواست آنها تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.