سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در زندگی شخصی‌ام دوست دارم هدر رفتن زمان با آدم‌های بی مصرف را کم کنم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد کارلوس کی روش پس از هفت سال حضور در ایران خانه جدیدی برای خودش پیدا کرده است. هر چند که در 2 سال گذشته صحبت‌های زیادی درباره استعفایش شنیده شد اما موفقیت های او با تیم ملی ایران منجر به ادامه حضور این مربی پرتغالی در تیم ملی ایران شده است.

کی روش که 2 بار متوالی موفق شد تیم ملی ایران را به جام جهانی برساند در مصاحبه با نشریه نوتیسیاس دی ناوارو پرتغال به حقایقی جالب از دوران حرفه ای اش اشاره کرده است.

رسانه های ایرانی تاثیرگذار هستند

سرمربی تیم ملی درباره ارتباطش با رسانه های ایرانی گفت: ایران کشوری است که فقط 17 روزنامه‌ ورزشی در تهران دارد. به همین دلیل رسانه ها در این کشور تاثیر زیادی دارند. زمانی هم که در آمریکا کار می‌کردم چنین شرایطی وجود داشت. تا جایی که بتوانم این روزنامه‌ها را مطالعه و از آن ها استفاده می کنم اما چالش هایی هم با رسانه های ایرانی دارم.

گل برای مردم ایران ارزش بالایی دارد

او با اشاره به اهمیت گل در زندگی مردم ایران تصریح کرد: باوجود اینکه مناطق بیابانی زیادی در این کشور وجود  دارد اما ایران کشور گل هاست. دراین کشور گل‌ها ارزش بالایی دارند. مردم به همدیگر گل های زیادی می‌دهند و هیچ وقت بدون گل به خانه کسی نمی روند. به نظر می‌رسد که گل‌ها در زندگی روزمره مردم نقش مهمی دارد. هرچند آن ها معمولا نمی توانند انگلیسی حرف بزنند اما عباراتی مانند «شما را دوست دارم» یا «از شما قدردانی می کنـم» یا «عاشقتم» را به انگلیسی ترجمه می کنند!

زندگی متفاوتی را در ایران تجربه کردم

کی روش ادامه داد: با توجه به اینکه گل ها را دوست دارم و این علاقه مندی در ایران بیشتر هم شده است به مردم این کشور گل می دهم. مردم ایران بارها به من گل داده و با بوسیدن صورتم و تر کردن آن ابراز علاقه کرده اند.  زمانی که پس از بازی ها به منزلم بازمی گردم حیاطی پر از گل را می بینم و به همین دلایل از زندگی در ایران خوشحالم و این امر را در ورزشگاه‌ها نشان دادم. در کشورهای مختلفی مانند آمریکا، ژاپن و مناطق دیگر مربیگری کرده‌ام و با شرایط زندگی در این کشورها آشنا هستم. با این حال زندگی در ایران تجربه متفاوتی بود. 

پیشنهاد تیم های 3 قاره را برای جهانی شدن با ایران رد کردم

او درمورد پیشنهاداتش در زمان سرمربیگیری تیم ملی ایران گفت: از آسیا و آفریقا پیشنهاد داشتم و  تیم های الجزایر، قطر و آفریقای جنوبی پیشنهادهایی به من ارائه کردند. با وجود اینکه برخی از این پیشنهادات بسیار جالب توجه بود و می‌توانستم هر تصمیمی بگیرم ولی پافشاری ایران سبب شد پیشنهاد این کشور  را جدی‌تر بگیرم. البته باشگاه‌های چینی و اروپایی هم  خواستار جذب من بودند داشته ام، اما هیچ کدام از این پیشنهادات  مرا مجاب نکرد تا از صعود به جام جهانی همراه با ایران بگذرم.

 پس ازجام ملت های آسیا قصد استعفا داشتم

کی روش درمورد دلیل استعفایش از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران پس از جام ملت های آسیا بیان کرد: یک بار پس از جام جهانی 2014 تصمیم گرفتم از ایران بروم چراکه مذاکراتم با مسئولان فدراسیون این کشور ساده بود. همیشه مسائل تکنیکی، فرهنگی و امکانات را با فدراسیون فوتبال ایران در میان می گذاشتم و می خواستم مشکلات مالی و شخصی ام به پایان برسد. مسائل باشگاه ها بزرگ ترین مشکل من  در ایران بود. با این وجود تصمیم گرفتم یک گام دیگر با ایران بردارم و با تیم ملی این کشور کارم را ادامه دهم.

براساس علاقه زیاد مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و قول هایی که به من داده شد تصمیم گرفتم قراردادم را تمدید کنم. اما هیچ کدام از وعده ها عملی نشد. اکنون با توجه به سن و سالی که دارم، در شرایطی نیستم که بخواهم درباره مسائلی مانند امکانات صحبت کنم. پس از جام ملت‌های آسیا مسئولان فدراسیون فوتبال تمام قول هایشان را فراموش کردند. درآن زمان با رئیس فدراسیون فوتبال(علی کفاشیان) صحبت کردم و به او گفتم از آنجاییکه تداوم همکاری من با تیم ملی ایران فایده ای ندارد، می خواهم استعفا دهم اما تنها تصمیم گیرنده نبودم و کفاشیان هم باید در این باره تصمیم می گرفت. با توجه به اینکه رئیس فدراسیون فوتبال روزهای پایانی فعالیتش را پشت سر می گذشت و  قرار بود از سمتش جدا شود، تمام مشکلات روی دوش من افتاد. در این وضعیت هم باید به آماده سازی تیم ملی ایران برای رقابت های مقدماتی جام جهانی  فکر می کردم و هم به مشکلات موجود.

با اتمام جام جهانی روسیه در کنار خانواده استراحت می کنم

او درباره برنامه هایش پس از جام جهانی روسیه تصریح کرد: پس  از جام جهانی 2018 قصد استراحت دارم و شاید به ساحل بروم و ماهیگیری کنم. در کل می‌خواهم بیشتر کنار خانواده باشم و استراحت کنم. زمان آن رسیده که  اعضای خانواده‌ ام را جدی‌تر بگیرم چراکه مدت زیادی از آن ها دور بودم و به این شرایط عادت کرده ام. تجارب زندگی به من آموخته است که در کنار خانواده باشم و زحمات آن ها را جبران کنم.

نمی توانم از منچستریونایتد و بنفیکا دور بمانم

کی روش درمورد علاقه اش به منچستریونایتد گفت: به دلیل تعصبی که به منچستریونایتد دارم، همچنان بازی های این تیم را دنبال می کنم و نمی توانم از منچستر و  البته بنفیکا دور باشم. از حضور در منچستریونایتد و رئال مادرید درس های زیادی گرفتم. من در رئال مادرید مشروبات الکلی را ممنوع کردم و به دکتر گفتم که این منطقی نیست که در روز بازی چنین چیزی خورده شود و بعد از آن دیدم که این اتفاق رخ داد و بازیکنان دیگر مشروبات الکلی را در بازی مصرف نمی‌کردند.

به تکرار همکاری با رونالدو فکر نکرده ام

او درباره احتمال تکرار همکاری اش با کریستیانو رونالدو گفت: به ادامه همکاری با کریستیانو رونالدو فکر نکرده ام و حتی پس از جام جهانی آفریقای جنوبی صحبت و ملاقاتی با او نداشتم. به این مسائل فکری نمی‌کنم. شاید هم دیگر فرصت ملاقاتی بین من و کریس به وجود نیاید.

دوست ندارم ایران در جام جهانی با پرتغال همگروه شود

کی روش درمورد احتمال هم گروه شدن ایران و پرتغال در جام جهانی 2018 گفت: به این مسائل فکر نمی کنم و البته دوست ندارم ایران در جام جهانی با با پرتغال همگروه شود چراکه نمی خواهم مقابل کشورم قرار بگیرم.  با توجه به اینکه زمان زیادی  تا قرعه کشی جام جهانی 2018 مانده است، از الان ذهنم را درگیر این قرعه کشی نمی کنم.

برنامه های حرفه ای و زندگی کی روش در آینده

دوست دارم پنجمین صعود به جام جهانی را هم تجربه کنم و در زندگی شخصی‌ام نیز دوست دارم هدر رفتن زمان با آدم‌های بی مصرف را کم کنم. کسانی که لیاقت دوستی با من را ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
دست آقای کی روش درد نکنه .فدارسیون فوتبال ومردم ایران مدیون او خواهند بود سالهای متمادی
آخرین اخبار