استاندار یزد گفت : منابع مالی بخش تولید باید از سیستم بانکی و بازار سرمایه تامین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد گفت: تامین منابع مالی بخش صنعت و تولید تا حدودی از طریق سیستم بانکی قابل حل است با این حال باید از بازار سرمایه و تشکیل صندوق های حمایتی و توان تولیدکنندگان نیز کمک گرفت.

 میرمحمدی امروز دوشنبه 20 شهریور در جلسه دولت و بخش خصوصی با حضور رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مدیران دولتی و بخش خصوصی درباره مشکلات اداری موجود در مسیر تولید اظهار کرد: برای حل پیچ و خم های اداری باید راهکارهای مناسب پیگیری شود.

وی درباره مشکلات مالیات دامداران و ایستگاهها شیر استان گفت: بخشی از مسائل مالیاتی مربوط به تفسیرها و بخشی مربوط به نبود مصادیق آنهاست که نمونه آن اتحادیه دامداران است.

استاندار یزد افزود: ایستگاههای جمع آوری شیر ، قبلا کشاورزی تلقی می شد و تعرفه ای مانند سایر واحدهای کشاورزی پرداخت می کرد ولی به دلیل یک اختلاف و مراجعه به دادگستری ، دادگاه حکم به خدماتی بودن آن می دهد که بر اساس آن مشمول تعرفه کشاورزی نیست.

میرمحمدی اضافه کرد: همین امر را وزارت نیرو گسترش داده و در سراسر کشور تعرفه برق آن را از شمول تعرفه های کشاورزی خارج می کند بنابر این باید مصوبه و پیشنهادهایی برای تعریف مصادیق کشاورزی و تعاونی تهیه شود تا هم وزارت نیرو و هم امور مالیاتی آن را اجرا کنند چون همه مدیران حرکت در مسیر قانون است.

وی در تعریف نمونه دیگر و لزوم توجه به قوانین گفت: درباره تعاونی ها هم اکنون اعلام شده باید این واحدها از اصناف هم مجوز بگیرند که در این مورد نمی توان ایراد گرفت و تنها با نمکین به قانون و گرفتن یک مجوز می توان تعرفه را اصلاح کرد.

رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد تأکید کرد: قوانین تعاونی ها را نمی توان به غیرتعاونی ها تعمیم داد و باید عضو شود و از مزایای آن استفاده کرد با این حال قوانین قابل اصلاح است و در اصلاح قوانین بن بست وجود ندارد.

میرمحمدی درباره انتقاد اتاق اصناف استان از هزینه های استانداردسازی واحدهای زرگری و قول مدیرکل استاندارد مبنی بر کاهش هزینه ها نیز تصریح کرد: هزینه های نشان استاندارد از سوی صنف طلاساز باید در شورای عالی استاندارد مطرح و تصمیم گیری شود.

وی در محدودیت های آب و انرژی ، با بیان اینکه هیچ وقت نگران محدودیت نیستیم ، گفت: سه چهارم آب را زمین تشکیل می دهد و با توجه به چرخه طبیعت و خلاقیت های انسان درباره محدودیت ها مشکلی نخواهد آمد و شاید عامل نگرانی ها ناشی از برخی پیش بینی تغییرات آب و هوایی باشد.

استاندار یزد در ادامه لزوم اصلاح و متعادل سازی هزینه ها و تعرفه های انرژی در بخش کشاورزی را خواستار شد و اظهار کرد: قرار بود با افزایش قیمت حامل های انرژی ، 30درصد درآمدها به بخش تولید و کشاورزی پرداخت شود این در حالی است که قیمت ها بویژه در تعرفه بخش کشاورزی گران شد اما اعتباری به تولید ، صنعت و کشاورزان داده نشد.

نماینده عالی دولت در استان یزد ادامه داد: بنابراین هزینه تعرفه های آب و برق کشاورزی باید تعدیل و متعادل یا به گونه ای جبران و آنچه در قانون آمده عمل شود چون فشار روی کشاورزی است.

انتهای پیام/ ی

 حل پیچ و خم های اداری با راهکارهای مناسب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار