اعضای شورا طلاب استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای آمادگی خود جهت حضور در منطقه روهینگیای میانمار و هرگونه خدمت به مردم مسلمان و مظلوم آن منطقه را اعلام کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هیأت‌رئیسه شورای طلاب استان اصفهان  در محکومیت جنایات میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی این کشور بیانیه‌ای را صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آیه 40 سوره حج آمده که در آمده است «همان‌ها که به ناحق از خانه و کاشانه خود بدون هیچ دلیلی اخراج شدند، جز اینکه می‌گفتند پروردگار ما «الله» است و اگر خداوند بعضی از آن‌ها را به‌ وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها و معابد یهود و نصاری و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود ویران می‌شود و خداوند کسانی را که او را یاری کنند، یاری می‌کند. خداوند قوی و شکست‌ناپذیر است.»

در قسمت بعدی بیانیه مطرح شده است: حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباری ده‌ها هزار تن از مسلمانان روهینگیا، روح هر انسان آزاده‌ای را به‌شدت متألم می‌سازد؛ مشاهده تصاویر هولناک کشتار روزانه و سازمان‌یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: از آن فاجعه‌بارتر، سکوت مدعیان حقوق بشر و برخی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی است که با بی‌تفاوتی نظاره‌گر این وقایع هولناک، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار هستند.

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: شورای طلاب استان اصفهان به‌ عنوان جزئی از آحاد ملت انقلابی ایران و به تأسی از امام خمینی(ره)، حمایت از مظلومان در سراسر جهان را وظیفه خود می‌داند و اقدامات رخ‌داده در میانمار را محکوم کرده و از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد که هر چه سریع‌تر صدای اعتراض ملت ایران را به گوش دیگر کشورها و نهادهای بین‌المللی که باید حامی حقوق بشر باشند، برساند؛ همان‌طور که امام خامنه‌ای نیز خطاب به قوه قضائیه فرمودند «قوه قضائیه باید در موضوعاتی همچون حمایت از مسلمانان میانمار از جایگاه حقوقی وارد شود و حمایت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود.»

در این بیانیه ذکر شده است: انتظار طلاب انقلابی و مردم ایران، از مسؤولان قوه قضائیه این است که به‌عنوان دستگاه قضائی اُم‌ُالْقُرایِ جهان اسلام، پیشتاز دفاع از مردم مظلوم میانمار و کشورهای دیگری چون یمن و بحرین باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین انتظار می‌رود ملت‌های مسلمان منطقه و علمای جهان اسلام نسبت به این جنایت‌ها در حق مسلمانان سکوت نکرده و وظیفه خود را به‌درستی برای احقاق حقوق آن‌ها انجام دهند، چراکه آموزه‌های دینی و سرنوشت تاریخی ملت‌ها به ما ثابت می‌کند که سکوت در برابر ظلم، ساکنین را گرفتار ظلم خواهد کرد.

در پایان اعضای شورا طلاب استان اصفهان آمادگی خود جهت حضور در منطقه میانمار روهینگیا و هرگونه خدمت به مردم مسلمان و مظلوم آن منطقه را اعلام می‌دارد.

 

انتهای پیام/م

 

بیانیه هیأت رئیسه شورای طلاب اصفهان در مورد جنایات اخیر به مردم روهینگیای میانمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.