بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد بیش از 50 هزار فرصت شغلی در گیلان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد حسین اصغریان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت : برای تحقق شعار سال 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به استان گیلان اختصاص یافته است.

وی افزود : در راستای تحقق 2 هدف تولید و اشتغال، دولت برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را تدوین و به استان‌ها ابلاغ کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی رونق اشتغال پرداخت است اظهار داشت : امسال از محل تسهیلات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کشور بیش از 20 هزار میلیارد تومان ابلاغ شده که سهم استان گیلان 600 میلیارد تومان تعیین شده است.

محمد حسین اصغریان با بیان اینکه پارسال سهم گیلان در پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید 470 میلیارد تومان بود گفت : امسال 870 میلیارد تومان تسهیلات با سود 18 درصدی به استان گیلان اختصاص پیدا کرده است.

وی بر ضرورت گسترش اشتغال روستاییان اشاره و خاطر نشان کرد : از محل سهمیه‌ یک و نیم میلیارد دلاری مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص برداشت از صندوق توسعه‌ ملی و تبدیل به ارز برای اشتغال روستاییان ، سهم گیلان 300 میلیارد تومان است که با سود 8 درصدی پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان به اختصاص 140 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال خانواده‌های مددجوی کمیته‌ امداد و بهزیستی اشاره و اظهار داشت : این تسهیلات برای کاهش آسیب پذیری و خود کفایی آنان پرداخت می‌شود.

محمد حسین اصغریان همچنین به سفر اخیر معاون رئیس جمهور ، رئیس سازمان برنامه و بودجه و نیز مدیران عامل بانک‌های کشوری به گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : در جریان این سفر هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات با سود 16 درصدی از محل صندوق توسعه‌ ملی به طرح ‌های بزرگ استان اختصاص یافته است.

وی به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری استانداری گیلان در خصوص طرح توسعه‌ کسب و کار و اشتغال پایدار  (تکاپو) اشاره کرد و گفت : این طرح  که به صورت آزمایشی در استان گیلان آغاز شد به استان‌های دیگر تسری پیدا می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با بیان اینکه در این طرح 5 رسته‌ فعالیت در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر تعریف شده است افزود : تسهیلات در زمینه های پرورش ماهی و آبزیان در نواحی روستایی ، گسترش تولید فرش دستباف، زراعت چوب برای تأمین نیاز صنایع سلولزی و جلوگیری از تخریب جنگل ، پوشاک و همچنین صنایع دستی پرداخت می‌شود.

محمد حسین اصغریان به پرداخت تسهیلات طرح تکاپو با نرخ 12 درصدی اشاره و خاطر نشان کرد : در این طرح 6 درصد دیگر سود تسهیلات از محل اعتبارات تملک دارایی استان پرداخت می‌شود.

وی به ابلاغ 68 میلیارد تومانی تسهیلات خوشه‌ پوشاک و البسه اشاره کرد و گفت : در این طرح پوشاک و البسه تحت یک برند بزرگ کشوری تولید و به فروش می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه تعاونی‌های 5 شهرستان تعریف شده طرح تکاپو در بخش پوشاک و البسه در مرحله‌ ثبت هستند گفت : به محض پایان مراحل ثبت تعاونی‌ها پرداخت تسهیلات نیز آغاز می‌ شود.

محمد حسین اصغریان به پرداخت بیش از 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی در استان گیلان اشاره کرد و افزود : بر اساس نقشه‌ راه کشور، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان نیز هدف‌گذاری ایجاد و تثبیت حداقل 50 هزار فرصت شغلی را در سال 96 با اتکا به ظرفیت ذاتی دستگاه‌ها و نیز تسهیلات بانکی در دستور کار قرار داده است .

وی اظهار داشت : تاکید استاندار گیلان  بر این اساس است تا نرخ 11.3 درصدی بیکاری سال گذشته را به تک رقمی برسانیم.

اصغریان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از سوی کارگروه رفع موانع تولید و صندوق توسعه ملی آغاز شده تصریح کرد: 40درصد از پرونده‌های کمیته‌ امداد و بهزیستی ابلاغ شده و در مرحله‌ معرفی به بانک توسط دستگاه های اجرایی هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

اختصاص تسهیلات 3 هزار میلیارد تومانی برای ایجاد فرصت شغلی در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.