استاندار قزوین گفت: اگر بودجه به جای وزارت‌خانه‌ها در اختیار استان‌ها قرار گیرد، میزان اثر بخشی و تامین رضایت عمومی مردم بیشتر می‌شود.

///فریدون همتی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روش جدید بودجه‌ریزی و اختصاص بودجه از دستگاه‌های ملی به استان‌ها، اظهار کرد: در بودجه سال 96 برای اولین بار در دولت اتفاق جدیدی افتاد و  سهم  چشم‌گیری از دستگاه‌های ملی به استان‌ها داده شد.

وی افزود:  اگر بودجه به جای وزارت‌خانه‌ها در اختیار استان‌ها قرار گیرد، میزان اثر بخشی و تامین رضایت عمومی مردم بیشتر می‌شود چراکه استان‌ها اشراف کامل به ظرفیت‌ها و اولویت‌ها دارند و می‌توانند فرصت‌ها را به خوبی شناسایی کنند.

همتی ادامه داد: خوشبختانه هدف‌گذاری دولت به این صورت است که دستگاه وزارت‌خانه ملی را به عنوان دستگاه سیاست‌گذار، ناظر و هدایت‌گر  تعیین کند و دستگاه استانی در قالب دستگاه عملیاتی، به رفع نیازها و اولویت‌ها بپردازد.

استاندار قزوین با اشاره به ضرورت تخصیص اعتبار از دستگاه‌های ملی به استانی، یادآور شد: این تغییر ، تغییری مهم است و مسلما مقاومت‌هایی در این مسیر قرار می‌گیرد اما با عزم دولت و همراهی مجلس به نظر می‌رسد بتوان در 4 سال آینده این موضوع به شکلی نهادینه شود که پایه موفقی برای آینده کشور در مدیریت استان‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار