۱۲ هزار شیر معیوب سیلندر گاز مایع در استان فارس معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس اظهار کرد: به منظور نظارت بر ایستگاه های شارژ سیلندر گاز مایع در استان فارس کارشناسان این اداره کل تعداد ۱۲ هزار شیر معیوب سیلندر گاز مایع را توقیف و معدوم کردند.

وی ادامه داد: ۶۵ درصد تاسیسات شارژ گاز مایع در استان فارس تائیدیه استاندارد داشته و مابقی در حال انجام امورات مربوط به استاندارد سازی هستند.

رهنما بیان کرد: استفاده از سیلندر گاز مایع نیازمند رعایت اصول ایمنی بویژه توجه به تاییدیه استاندارد، نحوه شارژ سیلندرها ، نحوه نگهداری و همچنین شیر و اتصالات آن است که مصرف کنندگان باید به آن توجه کنند.

مدیرکل استاندارد فارس اضافه کرد: در ۶ ماهه اول امسال جایگاه های شارژ سیلندر گاز حداقل ۲ بار مورد بازرسی کارشناسان استاندارد قرار گرفته و در این راستا سیلندرها و شیرهای معیوب از رده خارج شد.

وی با اشاره به یک هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش در ۶ ماهه نخست امسال تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ نمونه محصول تولیدی استان فارس مورد آزمون های استاندارد قرار گرفت.

رهنما گفت: ۲ واحد تولید بتن غیر مجاز در شهرستان فیروز آباد پلمپ شده است و این ۲واحد متخلف با وجود تذکرات و اخطارهای مکرر اداره کل استاندارد اقدام به تولید و عرضه بتن آماده غیر استاندارد می کردند که کارشناسان استاندارد نسبت به پلمپ خط تولید و ارسال پرونده به دستگاه قضایی اقدام کردند.

انتهای پیام/ن

معدوم کردن شیرهای معیوب سیلندر گاز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار