به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالکریم مولایی افزود: در این پروژه بخش (سکشن) سوم میز غلتکی خروجی خط نورد گرم که دارای موتور و درایوهای DC بود با موتور و درایوهای AC تعویض شد.
وی با بیان اینکه میز غلتکی خروجی خط نورد گرم وظیفه انتقال ورق نوردشده در قفسه های نورد نهایی (F1-F7) به کلاف پیچ های نورد گرم با عبور از منطقه کولینگ را دارد، اظهار کرد: دمای ورق نوردشده در طول مسیر میز غلتکی با عبور از زیر دوش های خنک کاری کاهش یافته و به کلاف پیچ ها هدایت می شود.
مولایی گفت: عملکرد مطلوب این میز غلتکی تأثیر بسزایی در کاهش عیوب سطحی همچون خراش روی سطح ورق و جلوگیری از ایجاد جمع شدن ورق (لوپ شدن) در طول مسیر و همچنین جلوگیری از شل پیچی و ایجاد تلسکوپی کلاف دارد.
رئیس اجرای پروژه های ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه با اشاره به دلایل اجرای این پروژه گفت: طراحی اولیه این میز غلتکی بر اساس استفاده از موتورهای دی سی (DC) و از نوع مغناطیس دائم بود که تغییرات ناخواسته این میدان باعث تغییرات در سرعت مطلوب شده بود، همچنین، به دلیل قدیمی بودن و خرابی های مداوم تعدادی از موتورها، درخواست تعویض موتورهای سکشن 3 اعلام شد.
مولایی گفت: طراحی، خرید، حمل، اجرا، تست و مونتاژ تجهیزات و آموزش در مدت یک سال و مطابق برنامه زمانبندی قرارداد انجام شد.
وی افزود: با توجه به اینکه فرایند نصب و راه اندازی تجهیزات، باید در توقف سالانه خط نورد گرم انجام می گرفت، این بخش از پروژه در توقف هفت روزه سالانه نورد گرم، با کیفیت مطلوب و طبق برنامه زمانبندی انجام و ارزیابی ریسک در طول اجرای پروژه و همچنین با حذف گلوگاه ها و کنترل مستمر پیشرفت فعالیت های پروژه مطابق برنامه اجرا شد.
وی خاطرنشان کرد: در طراحی انجام شده درایوهای سکشن های شماره 1، 2 و 4 این میز غلتکی با درایوهایی با تکنولوژی روز و ویژگی های جدید جایگزین شد.
انتهای پیام/م