انتقاد عفو بین الملل از افزایش صدور حکم اعدام برای اقلیت شیعه در عربستان

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد موارد صدور حکم اعدام برای مخالفان سیاسی در عربستان خصوصا برای اقلیت شیعه در این کشور به طور نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان عفو بین الملل ، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد موارد صدور حکم اعدام برای مخالفان سیاسی در عربستان از سال 2013 به این سو  به طور نگران کننده‌ای رو به افزایش است. مهم تر اینکه ، حکم اعدام بیشتر برای اقلیت شیعه در این کشور صادر می شود.
 
هم اکنون دست کم 33 نفر از مسلمانان شیعه در عربستان منتظر اجرای حکم اعدام هستند. همه  این افراد به فعالیت هایی متهم شده اند که امنیت ملی را در خطر قرار می دهد. سه نوجوان دیگر هم به جرایمی که زیر شکنجه به آن اعتراف کرده اند، به اعدام محکوم شده اند. 
 
سازمان عفو بین الملل اعلام کرد جوانی شیعه که زیر شکنجه به جرایم ادعایی اعتراف کرده به زودی اعدام می شود.این جوان شیعه عبدالکریم الحواج نام دارد و اکنون 21 ساله است. او گفته هنگامی که تنها 16 سال داشت دستگیر شده و زیر شکنجه به جرایمی اعتراف کرده که هیچگاه مرتکب نشده است. روز گذشته به عبدالکریم اطلاع می دهند دادگاه عالی حکم اعدام او را به جرم نقشی که در تظاهرات ضددولتی ایفا کرده، تایید کرده است. همه درخواست های او برای تجدیدنظر رد شده و به محض اینکه سلمان ، شاه عربستان حکمش را تایید کند اعدام می شود. 
 
عفو بین الملل گزارش داد: « عبدالکریم الحواج در ژوئیه  سال 2016 پس از برگزاری دادگاهی کاملا ناعادلانه به مرگ محکوم شد و این در حالی است که او شرکت داشتن در همه  مواردی را که به او نسبت داده شده، رد کرده است.» 
 
لین معلوف، مدیر بخش تحقیقات خاورمیانه (غرب آسیا) در سازمان عفو بین الملل گفت: سرکوب بیرحمانه مخالفان در عربستان سعودی هیچ حد و مرزی ندارد. تازه ترین قربانی هم فردی است که هنگام ارتکاب جرایم ادعایی ، نوجوانی بیش نبوده و هم اکنون بدست رژیمی سرکوبگر به جوخه اعدام سپرده می‌شود که از مجازات مرگ به عنوان ابزاری برای خاموش کردن صدای مخالفان بهره می گیرد. 
 
عربستان سعودی یکی از اعضای کنوانسیون حقوق کودکان است که صدور حکم اعدام را برای افرادی که هنگام ارتکاب به جرم زیر 18 سال دارند، ممنوع کرده است. 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار