بهای طلای سیاه در بازار انرژی نیویورک شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پری دو باریل، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین وست تگزاس اینترمیدیت(دبلیو.تی.آی) که بیشتر برای قیمت گذاری نفتی که در آمریکا مصرف می شود به کار می‌رود در آغاز معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه اکتبر با هشت سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین به 47دلار و 99 سنت رسید.

در گزارش اوپک آمده است میزان تولید 14 عضو این سازمان در ماه اوت امسال به 32 میلیون و 755 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به گزارش ماه ژوییه این سازمان اندکی کاهش نشان می‌دهد. میزان تولید نفت اوپک در ماه ژوییه به 32 میلیون و 834 هزار بشکه رسیده بود. علت این کاهش اندک تولید نفت نیز به توافقنامه محدود سازی تولید این سازمان باز می گردد.

اوپک به همراه برخی دیگر از ‏‏‏تولید کنندگان غیر عضو، از ‏‏‏جمله روسیه، یکی ‏از ‏بزرگترین ‏‏‏تولید ‏کنندگان نفت خارج از ‏‏‏اوپک، در اواخر سال 2016 توافق ‏‏‏کردند برای برقراری توازن در بازار جهانی ‏‏‏تولید نفت خود را کاهش دهند. این ‏‏‏کشورها در نشست دیگری تعهد ‏‏‏کردند اجرای این توافقنامه را تا ماه مارس سال 2018 ادامه دهند. به موجب این توافقنامه، تولید روزانه نفت اوپک و کشورهای غیر عضو، باید یک میلیون و 800 هزار بشکه کاسته شود.

انتهای پیام/

نفت ارزان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار