فیلم جنگ ستارگان الگوی لباس‌های ناسا+ تصاویر

یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه ساخت سفینه‌های فضایی و تجهیزات فضانوردی اعلام کرده است که لباس‌ها و وسایلی فوق پیشرفته برای فضانوردان تهیه کرده که با لباس‌های امروزی آن‌ها تفاوت بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لباس فضانوردان امروزی با وجود تجهیزات فراوان، هنوز کاستی‌های فراوانی دارد ازجمله انعطاف پذیری فضانورد با آن کم است و این سبب کندی عملکرد فضانورد به هنگام راهپیمایی فضایی و انجام تعمیرات می‌شود.

الون ماسک، رئیس شرکت اسپیس ایکس که همکاری نزدیکی با آژانس فضایی آمریکا، ناسا دارد اعلام کرده است که نسل جدید لباس فضانوردی را برای فضانوردان ناسا طراحی کرده است که شباهت بسیاری به لباس فرم یکی از شخصیت‌های مجموعه داستان‌های جنگ ستارگان به نام استورم تروپر‌ها (Stormtrooper) دارد.

فیلم جنگ ستارگان الگوی ساخت لباس‌های ناسا+ تصاویر


قراراست این لباس فضانوردی جدید را خدمه آینده ناسا که همراه با کپسول فضایی اسپیس ایکس، مشهور به اژد‌ها به ایستگاه فضایی بین المللی می‌روند بپوشند.

تصاویر این لباس را الون ماسک در صفحه شخصی شبکه اجتماعی اینستاگرام خود منتشر کرده است و امیدواراست فضانوردان ناسا ازاین لباس درسال ۲۰۱۸ استفاده کنند.

شرکت اسپیس ایکس اکنون سه سال است که کپسول‌های باربری حاوی مواد غذایی و تجهیزات را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می‌کند ودر نظر دارد درماه ژوئن سال آینده نخستین سفر فضانوردان را با کپسول خود انجام دهد.

فیلم جنگ ستارگان الگوی ساخت لباس‌های ناسا+ تصاویر


الون ماسک درخصوص طراحی ظاهر عجیب لباس فضانوردی تولید شرکت خود گفته است علت این شکل ظاهری خاص به دلیل حفظ تعادل و بهبود عملکرد فضانورد است.

از جمله ویژگی‌های فنی و بارز این نسل جدید لباس‌های فضانوردی می‌توان کلاه ایمنی متصل شونده به لباس، دستکش حساس به لمس صفحه نمایش، وجود تهویه برای ثابت نگه داشتن دمای بدن فضانورد، وزن سبک نسبت به نمونه‌های قبلی، قابلیت از بین بردن بخار آب تولید شدن درون لباس است.

الون ماسک برای تهیه این نسل جدید لباس‌های فضانوردی از یک طراحی برجسته لباس به نام خوزه فرناندز کمک گرفته که در طراحی لباس فیلم‌های هالیوودی از جمله مرد عنکبوتی، بتمن و مرد آهنین مشارکت داشته است.

فیلم جنگ ستارگان الگوی ساخت لباس‌های ناسا+ تصاویر


مدیر شرکت اسپیس ایکس اعتقاد دارداز زمان تهیه اولین لباس‌های فضانوردی تا کنون حدود ۴۰ سال گذشته و لباس‌ها تغییر زیادی نکرده اند و حال زمان پوشیدن نسل جدید لباس با امکانات و ابزار‌های ویژه است.

فیلم جنگ ستارگان الگوی ساخت لباس‌های ناسا+ تصاویر


لباس‌های کنونی فضانوردان از ۱۴ لایه محافظتی دربرابر اشعه نورخورشید تشکیل شده است، از جمله دیگر ویژگی‌های لباس فضانوردان کنونی پشتیبانی از تلفن همراه، حمل یک منبع اکسیژن، برق، تجهیزات خنک کننده آب، فن تهویه هوا، کیسه خوراکی، وجود عایق‌های حرارتی و مقاوم در برابر فشاراست.

1-ساخت نسل آینده لباس فضانوردان با الهام از فیلم سینمایی جنگ ستارگان+تصاویر2-لباس‌های تخیلی و عجیب الون ماسک برای فضانوردان ناسا+تصاویر3-نسل آینده فضانوردان و لباس‌هایی به شکل قهرمانان داستان‌های علمی تخیلی +تصاویر
لباس جدید دارای زیپ‌هایی در تنه، آرنج و زانو است که به فضانورد اجازه دامنه حرکتی وسیعی را می‌دهد و حتی می‌تواند بنشیند.

باید دید این لباس جدید کارایی خود را درسفر‌های فضایی و حفظ سلامت و ایمنی فضانوردان چگونه نشان می‌دهد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

 

طراحی لباس های جدید فضانوردی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار