معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: از فعالیت قرائتخانه‌های غیرمجاز در مشهد جلوگیری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  سید جواد حسینی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: نشست‌هایی با محوریت اداره کل کتابخانه‌های عمومی و حضور مسئولان ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و دستگاه نظارتی برگزار و ساماندهی این مراکز در دستور کار قرار گرفت.


وی  افزود: با توجه به رشد قارچ گونه این مجموعه‌ها و فعالیت زیرزمینی آنها، این مراکز به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی می‌شوند تا فعالیت آن‌ها با شرایط کتابخانه‌های عمومی تطبیق داده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین برای جلوگیری از فعالیت این مراکز مقرر شد آموزش و پرورش در سطح شهر مراکزی برای مطالعه دانش آموزان فراهم کند؛ و مراکز غیر مجازی که شناسایی می‌شوند اگر فعالیت مثبتی انجام می‌دهند برای گرفتن مجوز تشویق و در صورت فعالیت‌های غیر مرتبط توسط نهاد‌های مربوطه جمع آوری شوند.

حسینی گفت: در قالب برنامه ششم توسعه مجموع اعتبار برآورد شده برای نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ۴۴۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است. سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری نیز باید محقق شود.

وی به فعالیت ۱۱۵ کتابخانه عمومی در سطح خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: امسال برای تعمیر، تجهیز، اتمام کتابخانه‌های نیمه تمام و ایجاد کتابخانه‌های جدید مبلغ ۴۲ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال اختصاص یافته است.
 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: ۲۸ قرائتخانه یا کتابخانه غیرمجاز به عنوان کتابخانه‌های کنکوری در سطح کلانشهر مشهد شناسایی شده است.

حسین اکبری افزود: کتابخانه‌های کنکوری غیرمجاز در مشهد فعالیت گسترده‌ای دارند و هزینه‌های قابل توجه و بیش از ۲۰۰ هزار تومانی برای در اختیار گذاشتن فضای مطالعه با عنوان کتابخانه از شهروندان دریافت می‌کنند.

وی گفت: این مجموعه‌ها فاقد مجوز بوده و فعالیتشان مطابق هیچیک از استاندار‌های کتابخانه‌های عمومی نیست.

۱۱۵ کتابخانه نهادی، ۸۷ کتابخانه مشارکتی و چهار کتابخانه مستقل در سطح استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 

شناسایی ۲۸ قرائتخانه یا کتابخانه غیرمجاز در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.