رئيس ششمين كنگره راينولوژى با اشاره به تبليغات ماهواره ها در درمان اختلال خواب گفت: اين روش ها پايه علمى ندارند.

روش‌های درمانی اختلات خواب در تبلیغات ماهواره‌ای پایه علمى ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قيصرى رئيس ششمين كنگره 2 سالانه انجمن علمى راينولوژى در نشست خبرى اين كنگره كه در محل انجمن برگزار شد، گفت: در اين كنگره آخرين دستاوردهاى تشخيص و درمان در زمينه جراحى هاى بينى، سينوس، قاعده جمجمه و اختلالات خواب بحث مى شود.

قيصرى با بيان اينكه اختلالات خواب يكى از محورهاى مهم كنگره است، گفت؛ ير اساس مطالعه اى گيترده در آمريكا نشان داده شده است كه اختلالات خواب در ترافيك عملكرد و بازده كارى و بيسارى موضوعات تاثيرگذار است و هزينه هاى هنگفتى را از نظر اقتصادى به كشورها تحميل مى كند.

وى عنوان كرد: درمان قطعى اختلالات خواب در دنيا شناسايى نشده است و به كمك سونوگرافى هنگام خواب مى توان از بروز وقفه تنفسى ، فشارخون، نبض، سطح اكسيژن و تشخيص اختلالات خواب آگاه شد.

رئيس ششمين كنگره راينولوژى با اشاره به تبليغات ماهواره ای در زمينه درمان اختلال خواب و فروش برخى دستگاه ها گفت: روش هاى تبليغاتى ماهواره ها در درمان اختلالات خواب پایه علمى ندارند و هيچ كدام كارآمد و موثر نيست.

وى ادامه داد: به دليل گسترش جراحى پلاستيك در كشور بهتر است متخصصان از آخرين پيشرفت ها باخبر  شوند.

جراحی زيبايى بينى در ايران رتبه نخست جراحى هاى پلاستيك

قيصرى با اشاره به افزايش جراحى هاى زيبايى بينى در كشور گفت: جراحى زيبايى بينى 2 بعد دارد كه يك بعد آن اطلاع رسانى به متخصصان راينولوژى است تا اينكه در انجام جراحى چه نكاتى را در نظر داشته باشند و از به روزترين روش ها استفاده كنند.

وى افزود: بخشى مربوط به جراحى پلاستيك بينى در جامعه است، جراحى هاى زيبايى در همه دنيا و به خصوص كشورهاى توسعه يافته در حال افزايش است، در آسيا، كره جنوبى رتبه نخست دارد و در ايران بيشترين جراحى زيبايى مربوط به جراحى بينى است.

قيصرى با تاكيد بر اينكه بينى در تنفس نقشى مهمى دارد و كوچك كردن آن تا حدى مجاز است، گفت: بينى تنها كانال عبور هوا نيست بلكه فيزيولوژى پيچيده اى دارد و در تنفس تاثير زيادى مى گذارد، همچنين رطوبت درجه هواى تنفس را تنظيم می كند و مانع از ورود آلودگى ها به بدن مى شود به همين دليل كوچك كردن بينى بيش از حد عوارض زيادى دارد.

رئيس ششمين كنگره راينولوژى گفت: تنفس از دهان با بينى متفاوت بوده و حتى در سردترين مناطق جهان دماى هوا در ريه ها مشابه فردى در گرم ترين نقطه كره زمين يا تنها با يك درجه تفاوت است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار