نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت نهضت سوادآموزی باید در جامعه تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت‌الله سید محمدشاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش‌وپرورش گفت : اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان با توجه به پراکندگی علم و دانش و نامحدود بودن سطح علم بخش عمده‌ای از مسائل علمی را در این استان پوشش داده است.

 وی با تأکید بر لزوم توسعه متوازن خدمات آموزشی بیان کرد: برخی از مناطق کم برخوردار روستایی در استان سمنان مشکلاتی در حوزه‌های فضای مناسب و امکانات آموزشی دارند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه افراد توانمند در عرصه تعلم و تربیت در مراکز آموزشی به‌کارگیری شود گفت: اجر معنوی آموزش به بی‌سوادان قابل‌مقایسه با بسیاری از فعالیت‌های خیرخواهانه نیست.

 وی با اشاره به اینکه در اسلام به فراگیری علم و دانش و آموزش آن بسیار سفارش شده است افزود: فراگیری علم و دانش انسان را در خدمت مردم قرار می‌دهد و این مسئله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

 شاهچراغی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی باید در جامعه تقویت شود اذعان کرد: این نهضت خدمات مطلوب و گسترده‌ای را برای افراد میان‌سال بی‌سواد ارائه می‌کند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم آمیخته شدن علم و اخلاق دینی تصریح کرد: اخلاق‌مداری در هر نوع فعالیتی می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات را در کشور برطرف کند و این مهم در اولویت‌های اول مسئولان باید قرار گیرد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان یادآور شد: ریشه بسیاری از مشکلات جامعه امروز در آسیب‌های اجتماعی نهادینه‌شده است که علم و دانش زمینه‌ساز کاهش این آسیب‌ها است.


انتهای پیام / ه


جزئیات دیدار معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش‌وپرورش با نماینده ولی فقیه استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.