پیش بینی می شود در سال جاری حدود 5.5 میلیون تن نیشکر از سطح مزارع توسعه نیشکر برداشت و 600 هزار تن شکر نیز از این میزان نیشکر استحصال گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نسیم صادقی، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به برنامه های این شرکت درخصوص افزایش تولید و توجه هرچه بیش تر این شرکت به مسئولیت های اجتماعی، بیان داشت: سال گذشته مجموعه صنعت قند و شکر کشور بیش از یک میلیون و 650 هزار تن شکر تولید کرد که نیمی از این تولید را صنعت نیشکر خوزستان برعهده داشت.
وی تصریح کرد: این میزان تولید نشان دهنده پتانسیل قابل توجه در این استان بوده و در صورتی که عزم جدی وجود داشته باشد، تولید یک میلیون تن نیشکر در خوزستان با برنامه‌ریزی قابل تحقق است.
صادقی اذعان داشت: همچنین عارضه یابی بخش های صنعت و کشاورزی در بدنه کارشناسی شرکت به عنوان امری مداوم برای بهبود عملکردها و راندمان ها، همواره ادامه داشته و تلاش می شود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به پروژه های مشترک با شرکت های دانش بنیان سرعت و وسعت بیش تری بخشیم.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان میانجی بین صنعت و دانشگاه نگاه کارکردگرایانه و مساله محور به علم داشته و به نوعی می توان مشکلات این صنعت را به عنوان مساله از طریق این شرکت ها حل کرد.
این مقام مسئول در خصوص مسئولیت های اجتماعی این شرکت اذعان داشت: در سال های اخیر برنامه های موثری مانند مدرسه‌ سازی در دستور کار این شرکت قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم در سال تولیدی جاری در ادامه اقداماتی همچون طرح مشترک پایش پزشکی روستاییان، کمک به ایتام و انجام فعالیت ها و کمک های عمرانی به روستاها، اقتصاد روستایی را تبیین و با روستاییان همجوار آن را تعمیق بخشیده و خدمت مطلوب‌تری را تدارک ببینیم.
انتهای پیام/گ

برداشت 5/5 تن نیشکر و تولید 600 هزار تن شکر در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.