وزیربهداشت گفت: رقابت ها در المپیاد پزشکی باید از قالب کشوری به بین المللی تبدیل شود و ما بتوانیم در کشف استعدادها موفق باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت که شامگاه امروز در مراسم اختتامیه نهمین المپیاد پزشکی کشور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: احساس می کنم که کلاس کار المپیادپزشکی امسال بالاتر از سال گذشته بوده و سطح این دوره ارتقا پیدا کرده و به آمایش سرزمینی اهمیت داده شده است و رقابت ها در ده منطقه برگزار و سال آینده بین المللی باید برگزار شود.

وی با اشاره به لزوم بین المللی شدن المپیادپزشکی بیان کرد : رقابت ها در المپیاد پزشکی باید از قالب کشوری به بین المللی تبدیل شود و ما بتوانیم در کشف استعدادها موفق باشیم و داوری عادلانه صورت بگیرد.

هاشمی خطاب به برگزیدگان المپیاد پزشکی افزود: امیدوارم قضاوت و رقابت عادلانه باشد، باید قدر این موقع را بدانید و سایرین را به این مسیر دعوت و دوستان را در این مسیرهمراه کنیدو به فکر درد جامعه باشید و برای کشور بهترین ها را رقم بزنید.

وزیربهداشت عنوان کرد: چند نسل قبل بیش از ۸۰ درصد شهدای جنگ  زیر ۲۴ سال سن داشتند، امروز مطالبه  کشور متفاوت است و ایران باید در تراز بین المللی افتخار آفرین کند و  اگر تعداد  دانشمندان افزایش پیدا کند آن وقت است که کشوری  مقتدر داریم.

هاشمی تصریح کرد:خوشحالم از اینکه در این المپیاد به سراغ محصول رفتید  و به نظرم دانش با اهمیت تر از رگ های بیرون زده گردن است .

انتهای پیام/

لزوم بین المللی شدن المپیادهای پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار