مدیرکل ‌میراث فرهنگی اصفهان گفت: در راستای حمایت از صنایع دستی اصفهان تاکنون دو مرکز احیای صنایع دستی روستایی و عشایری در استان ایجاد شده و دو مرکز دیگر هم احداث می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله‌یاری دیروز در مراسم افتتاح ۱۸ نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه اصفهان در طول تاریخ کهن این سرزمین همواره مفتخر به هنر و صنایع دستی بوده است، اظهار داشت: شهرت هنرمندان اصفهانی جهانی است و امروز در بسیاری از کشورهای جهان و برخی موزه‌های دنیا آثاری از صنایع دستی و هنر اصفهان نمایان است.  

وی با بیان اینکه خلاقیت و تلاش هنرمندان صنایع دستی منجر به ثبت نام اصفهان به نام شهر جهانی صنایع دستی شد، افزود: گرچه امروزه عرصه اقتصاد هنر نیز با توجه به صادرات صنایع دستی اصفهان فعال شده است اما آنچه نام این هنرمندان را مانا کرده نقس خیال‌انگیزی است که با سرانگشتان هنرمندانه این افراد انواع صنایع دستی را آفریده است و نام‌آوری این سرزمین در تاریخ را درپی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان  با بیان اینکه اصفهان در سال ۹۵ با ثبت جهانی ۲۰۱ اثر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی شناخته شد، بیان داشت: برگزاری اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان، جشنواره میراث ناملموس، نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی پس از کسب عنوان شهر جهانی صنایع دستی است.

وی با اعلام این خبر که اصفهان میزبان نمایشگاه بین المللی صنایع دستی سیمرغ در سال آینده خواهد بود، ادامه داد: جایزه «دست خلاق» در ۱۸ جشنواره ملی صنایع دستی به هنرمندان اصفهان اعطاء شده است.

الله‌یاری با تاکید بر اینکه با تاکید بر ضرورت برندسازی صنایع دستی در میادین بین‌المللی گفت: این امر به مطرح شدن بیشتر اصفهان در عرصه بین‌المللی کمک کرده و در  توسعه صنعت گردشگری نیز موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت و حفاظت از صنایع دستی استان اصفهان تاکنون دو  مرکز مهم احیای صنایع دستی روستایی و عشایری در این استان ایجاد شده و دو مرکز دیگر هم در آینده احداث می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

اصفهان میزبان نمایشگاه بین المللی صنایع دستی سیمرغ در سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.