اعضای کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان قم با حضور در منزل شهید مدافع حرم حاج محمود هاشمی با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛  اعضای کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان قم چهارشنبه شب با حضور در منزل شهید مدافع حرم حاج محمود هاشمی، با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار معصومیت و پاکی شهدا را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: شهدای مدافع حرم در اوج پاکی و معصومیت و مظلومیت برای دفاع از کیان اسلام ناب محمدی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند.

یوسفی افزود: تجدید میثاق با آرمان‌های بلند شهدا از مهم‌ترین رسالت‌های مسئولان فرهنگی و علمی و دانشگاهی است که کمیته شهدای دانشجوی استان نیز در این راه گام بر می‌دارد و حضور در خانواده معظم شهدای مدافع حرم نیز در این عرصه است.

وی بیان کرد: این جوانان از ولایت و ارزش‌های دین دفاع کردند و وظیفه ما است که فضای دانشگاه‌ها را به سمتی ببریم که مورد رضایت آن‌ها یعنی مطابق با شاخص‌های دین باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: زمانی که در منازل شریف شهدا به‌خصوص شهدای مدافع حرم حضور پیدا می‌کنیم استفاده‌ها و بهره‌های فراوانی از منش، شخصیت و مرام این شهدا و خانواده‎های معزز آن‌ها می‎گیریم.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج دانشجویی نیز در این دیدار اظهار داشت: شهدای مدافع حرم دارای دو فضیلت هستند، نخست اینکه آن‌ها شهید هستند که مقام و مرتبه شهید بی‌حدوحصر است، به حدی که خداوند ضمانت وی و حتی امور خانواده وی را به عهده می‌گیرد و دوم آنکه این شهدا در غربت به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عیسوی افزود: شهدای مدافع حرم افتخار نظام اسلامی، کشور و اسلام هستند، اگر این بزرگان نبودند امروز مجبور بودیم که در داخل کشور و در بیرون درب خانه‌هایمان با دشمنان مبارزه کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج دانشجویی بیان کرد: شهدای مدافع حرم می‌دانستند که در چه راهی گام برمی‌دارند و خانواده‌های آن‌ها نیز با بدرقه، جوانان خود‌ را به این مسیر مبارک راهی کردند.

همچنین در ادامه این مراسم نیز دختر شهید هاشمی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و شخصیت این شهید مدافع حرم ابراز کرد: پدر من بازنشسته سپاه بود ولی از جایی که هیچ‌گاه برای خدمت، آرام و قرار نداشت به هر مأموریت و خدمتی که اعزام می‌شد با تمام وجود آن را انجام می‌داد ولی پس از نخستین اعزام به سوریه دیگر تاب ماندن نداشت و به قول دوستانش در روزهای آخر گویی به وی تلقین شده بود که این سفر را بازگشتی نیست.

وی افزود: از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید می‌توان به مردم‌داری و کمک به مردم و نیازمندان اشاره کرد زیرا ایشان همیشه به فقرا و نیازمندان کمک می‌کرد و ما را نیز به شکل عملی به این کار ترغیب می‌کرد.

دختر شهید محمد هاشمی گفت: پدرم برای اعزام به سوریه ثبت‌نام کرده بود و علیرغم مخالفت‌های مسئولان با اصرار زیاد توانست آن‌ها را متقاعد کند. بار اولی که برای اعزام با او تماس گرفتند و آمادگی او را برای اعزام به سوریه جویا شدند، او با ذوق و شوقی وصف‌نشدنی این خواسته را اجابت کرد، مرتبه اول اعزام ایشا‌‌ن در شهریورماه و بازگشتشان در اواخر مهرماه صورت گرفت و بار دوم اعزامشان در تاریخ 29 آذرماه، که درنهایت در 16 بهمن‌ماه 94 در آزادسازی نبل و الزهرا به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ش

اعضای کنگره شهدای دانشجوی قم با خانواده شهید مدافع حرم محمود هاشمی دیدار کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار