رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان کردستان گفت: سرمایه های انسانی معتبرترین شرط برای توسعه اقتصادی بهینه توصیف شده است.

سرمایه های انسانی معتبرترین شرط توسعه اقتصادی است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید کمال حسینی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان کردستان عصر دیروز در دومین نشست هم اندیشی زنان کارآفرین صادر کننده در حوزه کالا و خدمات در استان کردستان که در سازمان صنعت و معدن برگزار شد گفت: استان کردستان به عنوان استانی مرز نشین پتانسیل های خوبی در راستای توسعه صادرات کشور را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه درسال های اخیر تئوریسین های اقتصادی انسان را مبدا  توسعه معرفی کرده اند، افزود: سرمایه گذاری برروی انسان معتبرترین شرط برای توسعه اقتصادی بهینه توصیف شده است که متاسفانه در استان کردستان از این سرمایه ها به صورت ویژه استفاده نشده است.

حسینی با بیان اینکه سرمایه انسانی مدرن ترین معیار تعیین شده در جدول شاخصه سازمان ملل است، گفت: کشورهایی که از این سرمایه ها استفاده کنند می تواند شاخصه خود را ارتقاء دهد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن سنندج با اشاره به اینکه زنان بیشترین سهم اشتغال بدون دریافت مزد و حقوق را بر عهده دارند، بیان کرد: حقوق و مزایای کار در مقابل این شغل(خانه داری) درنظر گرفته نشده است و همین مسئله باعث ایجاد خلاء در ارتقاء توسعه ثروت در کشور ما شده است.

حسینی در ادامه افزود: اشتغال بانوان در تولید ناخالص داخلی تاثیر بسزایی دارد که ما بعنوان نماینده بخش خصوصی اتاق بازرگانی در کنار بانوان کارآفرین برای دست یابی به تولید ناخالص داخلی تلاش خواهیم کرد.


انتهای پیام/


زنان بیشترین سهم اقتصاد بدون مزد و حقوق در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.