مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی از صدور یک میلیون و 300 هزار کارت ملی هوشمند در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احد جودی مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی در هریس گفت: از مجموع بیش از سه میلیون و 500 هزار واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان آذربایجان شرقی تاکنون حدود یک میلیون و 300 هزار نفر دارای کارت ملی هوشمند شده اند که امیدواریم با اجرای برنامه های مناسب بتوانیم این رقم را امسال به یک میلیون و 900 نفر افزایش دهیم.

وی به ضرورت جمع آوری و ثبت به موقع وقایع حیاتی تأکید کرد افزود: اگر این امر بدرستی صورت گیرد در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها کلان کشوری از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد.

جودی در ادامه به نرخ رشد جمعیت کشور و استان آذربایجان شرقی به سمت سالمندی و پیری اشاره کرد و افزود: متأسفانه نرخ رشد جمعیت در سال های اخیر رو به سالمندی بوده و اگر این روند ادامه پیدا کند قطعاً تا 30 سال آینده شاهد جمعیتی 70 درصدی از سالمندان خواهیم بود و تنها 30 درصد جمعیت جوان و پویا خواهیم داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان در پایان به اتمام قطعی و عدم تمدید مجدد اعتبار کارت ملی های قبلی موجود در دست مردم تا پایان سالجاری نیز اشاره کرد و افزود: از تمام واجدین شرایط برای ثبت نام و اخذ کارت هوشمند ملی دعوت می شود تا هرچه سریعتربرای ثبت نام و اخذ کارت ملی خود اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/ش

اعتبار کارت ملی های قبلی موجود تا پایان سالجاری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.