زائران خراسان رضوی امسال برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربیعین از مرز مهران عبور خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   روح‌الله ابراهیمی دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین استان خراسان رضوی گفت: امسال مرز مهران مرز اصلی برای خروج زائران خراسان رضوی تعیین شده و برای زائرانی که با قطار یا هواپیما به شهر‌های آبادان، اهواز و خرمشهر می‌روند مرز شلمچه به عنوان مرز معین در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سامانه "سماح" برای ساماندهی و اعزام زائران به عتبات به‌صورت مجازی ثبت‌نام می‌کند و افراد متقاضی با ثبت‌نام در این سایت اطلاعاعت خود شامل اطلاعات شناسنامه‌ای و گذرنامه‌ای را وارد می‌کنند.

دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین استان خراسان رضوی تصریح کرد: افراد پس از ثبت‌نام در ساامان سماح کد رهگیری دریافت می‌کنند و از طریق می‌توانند اطلاعات را ویرایش کرده و یا انصراف خود را اعلام کنند.

 
ابراهیمی گفت: دریافت تمامی هزینه‌های اعزام از طریق سامانه سماح است و این هزینه شمال ۴۰ دلار برای ویزا و ۳۹ هزار تومان جهت ثبت‌نام است. افرادی که در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند پس از تکمیل ثبت‌نام می‌توانند گذرنامه خود را با حداقل ۶ ماه اعتبار از دفاتر حج و زیارت دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اقدامات صورت گرفته افراد ثبت‌نام شده در شهرستان‌های خراسان‌رضوی نیازی به حضور در مشهد ندارند و از طریق نمایندگان در شهرستان‌ها این اقدام را انجام می‌دهند.



انتهای پیام//ف.ج
 
منبع :تسنیم
 

تعیین مرز مهران برای خروج زائران خراسان رضوی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.