پارلمان کردستان عراق روز جمعه در خصوص همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق رأی‌گیری می‌کند.

رأی‌گیری پارلمان منطقه کردستان در خصوص برگزاری همه‌پرسی جدایی از عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه پارلمان فدرال عراق در بغداد به عدم برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان رأی داد، قرار است پارلمان کردستان عراق روز جمعه در خصوص برگزاری همه پرسی رأی گیری کند.

سخنگوی اقلیم کردستان عراق در این خصوص گفت: پارلمان قرار است روز جمعه ساعت 19 به وقت محلی (16 به وقت گرینویچ) به منظور مشروعیت بخشیدن به این همه پرسی تشکیل جلسه دهد.

پیشتر قرار بود رأی گیری پارلمان اقلیم کردستان عراق امروز، پنجشنبه، برگزار شود، اما زمان نهایی آن به منظور حضور اعضایی که خارج از اربیل سکونت دارند، به جمعه موکول شد.

همچنین یکی از مشاوران مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در توییتر نوشت: نشست پارلمان به جمعه شب موکول شده است.

گفتنی است مجلس نمایندگان عراق روز سه شنبه با برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان مخالفت کرد. این مخالفت در حالی انجام شد که تنها دو هفته به زمان برگزاری این همه پرسی که واکنش های مختلفی را در سطح منطقه داشته است، مانده بود.

اقلیم کردستان عراق در ماه ژوئن خواهان برگزاری یک همه پرسی در 25اُم سپتامبر برای جدایی اقلیم کردستان شد که این مسأله خشم دولت عراق را برانگیخت. دولت عراق گفته است این همه پرسی با قانون اساسی در تضاد است.

همچنین شایان ذکر است با وجود آنکه کردهای عراق بر سر مسأله جدایی از دولت مرکزی بغداد با یکدیگر توافق دارند، اما برخی از آنها زمانی را که بارزانی انتخاب کرده نامناسب می دانند؛ چرا که اقلیم کردستان هم‌اکنون با مشکلات اقتصادی درگیر است. همچنین شماری دیگر معتقدند این تصمیم باید از سوی پارلمان کردستان اتخاذ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار