حسن قشقاوی گفت: رویکرد مبانی فکری در دهکده جهانی، ایجاد صلح پایدار طبق مبانی فکری حضرت علی (ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه در نخستین پیش همایش علمی تخصصی هشتمین اجلاسیه بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر با بیان اینکه در جهان امروز بشر به توفیقات فراوانی در زمینه علم، دانش و تکنولوژی دست یافته است، این امر را مرهون تلاش جهانی اندیشمندان در فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای رفاه زندگی بشر اعلام کرد.


وی تجلیل اخلاق را فلسفه بعثت نبوی بیان کرد و گفت: جهان از پنج بحران بزرگ رنج می‌برد که تنها راه برون رفت از آن توجه ویژه به رفتار و منش و سیره ائمه به ویژه حضرت علی (ع) است.


معاون کنسولی وزارت امور خارجه از جنگ طلبی به عنوان دومین بحران جوامع امروز بشری یاد کرد و افزود: در این زمینه جنگ افزار هسته‌ای روز به روز در حال گسترش است و از صلح پایدار و رویکرد مبانی فکری در دهکده جهانی، که ایجاد صلح پایدار طبق مبانی فکری حضرت علی (ع) است، چیزی گفته نمی‌شود.


قشقاوی بحران دیگر در جهان را خانواده دانست و گفت: دشمن تلاش دارد با ماهواره و سرالو، تلگرام و عالم مجازی جامعه ما را به نابودی بکشانند که توجه به دستورات فقهی و حجاب و عفاف نقش مهمی در حفظ بنیان خانواده دارند.

 

معاون کنسولی وزارت امور خارجه بی عدالتی، شکاف فقر و غنا، مستضعف و مستکبر، شمال و جنوب و بحران محیط زیست را از دیگر بحران‌های دنیای امروزی اعلام کرد که با بهره گیری از عدالت امام علی (ع) و منش، رفتار و سیره اهل بیت باید حل شود.


انتهای پیام/ع


سیره امام علی (ع) مبانی فکری دهکده جهانی است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار