امام جمعه سمنان:

دین واخلاق در خانواده تقویت شود

امام جمعه سمنان با بیان اینکه با حاکمیت دین و اخلاق در خانواده ها بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد گفت : برای حفظ سلامت کشور اصلی ترین نهاد اجتماعی یعنی بنیان خانواده تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه هفته چهارم شهریور ماه 96 در سمنان در آستانه روز تحکیم خانواده بر رعایت اخلاق و دین داری در بین خانواده ها تاکید کرد و گفت : بسیاری از معضلات اجتماعی، نظیر بدحجابی، اعتیاد و انحرافات اخلاقی ناشی از نبود و کم رنگ شدن این دو اصل است و بهترین نمونه اسلامی برای تحکیم بنیان خانواده زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است تا بدعت های مردسالاری و زن سالاری از زندگی مردم زدوده شود.


وی با تشریح دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کشته و آواره شدن هزاران مسلمان در میانمار تصریح کرد: موضع ضعیف و انفعالی شورای امنیت سازمان ملل و اکتفا به بررسی مسئله میانمار بی نتیجه و غیر قابل اتکاست.


آیت الله سیدمحمد شاهچراغی کشته شدن بیش از سه هزار مسلمان و آواره شدن 10هزار نفر در حوادث اخیر میانمار را یاد آور شد و تاکید کرد: این جنایات در حالی صورت گرفته که این افراد اصلا در شرایط جنگ یا دفاع متقابل نیستند و در راس این نسل کشی ها، زن بی رحمی که دارنده جایزه صلح نوبل است قرار دارد.


امام جمعه سمنان تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به حفظ و تداوم روحیه انقلابی بین سران قوا و مسئولان و مردم را تصریح کرد و گفت: استکبار ستیز بودن، ایستادگی روی شعار مرگ بر آمریکا، در خط ولایت و رهبری حرکت کردن، رسیدگی به مردم و رفع مشکلات معیشتی و گرانی از مصادیق بارز انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.


وی با اشاره به شکست های اخیر تکفیری ها در سوریه و عراق گفت: هر چند داعش نفس های آخر عمر پلید خود را می کشد ولی جنایاتی نظیر اتفاق ناصریه عراق و شهادت جمعی از ایرانیان در این واقعه نشانه نفرت آنان از اصل اسلام است.


شاهچراغی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا بیان کرد: طی مسیر بهشت با توجه به تقوا میسر است و باید مورد توجه مؤمنان قرار گیرد.


وی یکی از مهم‌ترین رکنهای تقوا را حرمت‌گذاری به عاشورا و محرم دانست و گفت: اقامه ماتم برای امام حسین(ع) بسیار ارزشمند است و عزاداری‌ها پیشینه اسلامی دارد.


امام جمعه سمنان ضمن تقدیر از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بیان کرد: اگر مداحان و نوحه‌گران مذهبی نبودند، عاشورا فراموش می‌شد.


شاهچراغی با ذکر روایتی از گرامیداشت و تکریم ماه محرم بیان کرد: باید تلاش شود تا امسال عزاداری‌ها باشکوه بیشتری برگزار شود.


انتهای پیام / ه


جزئیات خطبه های نماز جمعه هفته چهارم شهریور ماه 96 سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.