مصرف داروی تزریقی در بیماران دیابتی مازندران از سال ۸۹ تا ۹۵ چهار برابرافزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  محمد خورشیدی مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران به افزایش مصرف انسولین در این استان اشاره کرد و گفت: از سال ۹۲ تا ۹۵ بیماری دیابت رشد قابل توجه‌ای داشته است.


وی به رشد ۷۷ درصد نسخه‌نویسی در حوزه دیابت اشاره کرد و افزود: نسخه تزریقی برای بیماران دیابتی در سال گذشته چهار برابر افزایش پیدا کرده است.


مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران گفت: ۷۵ هزار نفر از بیماران تحت پوشش پزشک خانواده معادل ۸ درصد از جمعیت شهری از بیماری دیابت رنج می‌برند.


خورشیدی با بیان اینکه بالاترین آمار مبتلایان دیابتی کشور در استان‌های تهران و مازندران بویژه شهرستان بابلسر ثبت شده است، افزود: یکی از راهکار‌های کم هزینه در حوزه دیابت، توانمندسازی پزشکان است.


وی از پرداخت ۱۴ میلیارد تومان هزینه دارویی دیابت در سال ۹۵ از سوی تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.


مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شیوع این بیماری در ۱۰ سال آینده، پرداخت هزینه در حوزه دیابت ۱۰ برابر افزایش پیدا کند.


خورشیدی خواستار ایجاد کلینیک‌های ویژه در سطح ۲ و ۳ در جهت جلوگیری از این بیماری شد و راهکار‌هایی اتخاذ شود تا این بیماری جزو بیماری‌های خاص تلقی شود.


انتهای پیام/آ


افزایش بیماران دیابتی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.