مستند یاقوت‌ ترش به کارگردانی علی بازدار و تهیه‌کنندگی احسان دارش در منطقه منگره اندیمشک کلید خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سپهر میرعالی، مجری طرح و دستیار کارگردان یاقوت ترش هدف از ساخت این مستند را معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی اندیمشک عنوان کرد و اظهار داشت: در منطقه بخش الوار گرمسیری اندیمشک و در 50 کیلومتری شمال این شهر بهشتی پنهان به نام «منگره» یا زعفران دشت که احتمالا در دوران ساسانی بنا شده قرار دارد که از شمال به کوه چاونی بالا، از شرق به کوه باریک آب، از جنوب به کوه چناره و از غرب به کوه چاونی پایین منتهی می‌شود.

وی بیان کرد: منگره دارای پوشش گیاهی انبوه، روخانه ای زلال و کوه‌های سر به فلک کشیده است و می توان گفت این منطقه سرزمینی بکر و دست‌نخورده‌ای است که از تنوع آب و هوایی بسیار متفاوتی برخوردار است.

میرعالی اذعان داشت: در این منطقه آثار باستانی فراوانی وجود دارد که از جمله می‌توان از امامزاده داوود خادم، گرداب، شهر زعفران دشت، گرداب، حاج محمود،‌ آسیاب‌های آبی نام برد.

مجری طرح مستند یاقوت ترش تصریح کرد: به همت مسئولان شهر جاده دسترسی به این منطقه از اندیمشک آسفالت شده و امکانات اولیه اقامت برای حضور گردشگران از سوی اهالی روستا فراهم شده است.

شایان ذکر است؛ مستند یاقوت‌ترش با همکاری اداره میراث فرهنگی شهر و بخشداری الوار گرمسیری و به کارگردانی علی بازدار و تهیه کنندگی احسان دارش در حال تولید است و بزودی از شبکه های سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/گ

ساخت یاقوت ترش در منگره اندیمشک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار