بازی های داخل سالن آسیا از امروز رسما آغاز میشود و این در حالی است که شب گذشته مراسم اهتزار پرچم کشور های شرکت کننده سکوت محض عشق آباد را رسما به هیاهو تبدیل کرد.

به گزار خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،اعزامی به رقابت های داخل سالن و هنر های رزمی آسیا؛بعد از ظهر روز گذشته با ورود کاروان به عشق آباد سکوت عجیبی سراسر شهر سپید پوش عشق آباد را فرا گرفته بود و شاید باور این موضوع سخت بود چرا که در چنین سکوتی قرار است یکی از بزرگترین رویداد های قاره کهن انجام شود.

حدود ساعت 19 عصر بود که مراسم اهتزاز پرچم کشور های حاضر در مسابقات آغاز و اگر چه استقبال مناسبی از این مراسم نشده بود اما سپیدی دیوار های شهر در لباس های سنتی و رنگین، نور شادی و هیاهو را در شهر منعکس کرد تا انعکاسش نوید روز های پر التهاب ترکمنستان رابه تصویر بکشد.

پرچم هایی که سکوت عشق آباد را شکست


ازبکستان، مغولستان،فیجی و استرالیا،بحرین و ....بالاخره نوبت مردان کاروان عشق با نام شهید حججی شد.
نیاز به تمجید و تعریف ندارد چشمانی را که در کشور خودشان با حسرت می نگریست و احساس غروری که تیم کاروان ما در لحظه اهتزاز پرچم ایران از آن لبریز و مالامال شده بود.

امروز اولین ورزشکاران ما به میدان می روند و نه تنها خودمان بلکه آسیا و اقیانوسیه حساب ویژه ای روی این تیم باز کرده است.

عشق آباد اولین بار است که میزبان یک رویداد بزرگ در سطح قاره شده است اما هنوز برای مهمانان بوی غریبگی دارد.

با وجود امارت های بلند و زیبا هنوز خیلی از خیابان ها تابلوی راهنما ندارد ، فضای شهر پر از ماموران ساماندهی است اما دستپاچپی در خیابان ها موج می زند.

پرچم هایی که سکوت عشق آباد را شکست

اینجا 3 سال است که در حسرت میزبانی انتظار می کند و این تنها ورزش است که می تواند این همه امیدواری بدهد به آنها که عاشقانه خیابان ها را جارو می زنند.

روز های اضطراب برای آنان که هوای بزرگی در قاره کهن را دارند در راه است و کاروان عشق با نام شهید حججی آمده تا باز هم بزرگ و کوچک آسیا تنشان بلرزد.

و ما امروز و تا پایان رقابت ها دلمان قرص است که این پرچم پر افتخار بار ها و بارها بر فراز سپیدی دیوار های عشق آباد سنگینی خواهد کرد.

زییبایی رویداد های ورزشی اسلامی به این است که در قاره ای پهناور به نام آسیا فرهنگ های متفاوت و آداب و رسوم و سنت های مختلف از نوع لباس پوشیدن گرفته تا زبان و رفتار هر کدام زیبایی خود را دارد اما باور کنید بدون اغراق و خود بزرگ بینی مناعت طبع ایرانی در مقابل استواری و درایت و رفتاری در خور نام بزرگ ایران جلوه خاصی به کاروان جمهوری اسلامی داده است.

پرچم هایی که سکوت عشق آباد را شکست

قشنگی ورزش به عنوان یک پدیده و رویداد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در آشنایی بیشتر ملت ها با فرهنگ و رسوم میزبان است.

کشور مسلمان ترکمنستان در این دیدار ها بیشتر از جنبه ورزش قصد دارد همانند دیگر همسایگان در آسیای میانه به قول معروف سری در سر ها در بیاورد و به نوعی با تقبل هزینه های میزبانی در ورزش کمک شایانی به اقتصاد و سیاستش خواهد کرد و ایجاد شادی و نشاط در میان جوانان از عمده ترین اهداف ترکمنستان در تثبل این میزبانی بزرگ بوده است.

پرچم هایی که سکوت عشق آباد را شکست

جالب است که وقتی با راهنمایان و یا داوطلبان حاضر در رقابت ها صحبت می کنیم ایران را نزدیکتر از دیگر کشور ها به خود می دانند و زبان ایران را نیز تا حدود زیادی فرا گرفته اند.

در ترکمنستان سخت است در میان لوغی این روز ها زبان معیاری را برای میزبان انتخاب کرد.

برخی با زبان ترکمنی حرف می زنند و عده ای زبان روسی و دیگری انگلیسی و بخشی هم با زبان فارسی ....

پرچم هایی که سکوت عشق آباد را شکست

اما مهتر از همه اینها از امروز زبان ورزش است امتیاز و مدال است و دیگر هیچ که این فلسفه ایجاد ورزش پس از تامین سلامتی است.

انتهای پیام/

اهتزاز پرچم ایران در بازی های داخل سالن آسیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار