استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تئاتر یک هنر تمام عیار و زنده از اخلاص و نوع نگاه هنرمند به حق جامعه خویش است.

 تئاتر یک هنر تمام عیار و زنده استبه گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان  ،وبه نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در آیین پایانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان اظهار داشت: خوشحالم عرض کنم رویکرد استانی در مدیریت استان یک رویکرد همه جانبه بوده است و صرفا به فیزیک و ساخت ساختمان نپرداخته ایم.

وی افزود: نخستین رویکرد ما توجه به حق انسان بوده است زیرا هنر زاییده فکر و ذهن انسان است همانطور که خداوند در خلقت جهان هستی هنرنمایی کرده است.

وی ادامه داد: آثار زینت یافته بر هر جغرافیایی از هنر خداوند است و بخشی از آن را هم به عاریه در نزد انسان قرار داده است که با خلاقیت و استعداد خویش بتواند از طریق زبان هنر و با ظرافت خاص توجه ها بویژه نگاه حکمرانان و دولتمردان را به حق مردم معطوف سازد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تئاتر؛ هنر ذکاوت، تیزبینی، مهارت و نقش آفرینی برگرفته از استعداد هنرمند را بصورت زنده به نمایش می گذارد.

وی بر حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه های مختلف اظهار داشت: بخش خصوصی می تواند بسیاری از نیازها را با توجه به اشتیاق و میل جامعه، با نقش آفرینی به مردم عرضه کند.

وی تاکید کرد: مدیران تصمیم گیر و روسای انجمن های نمایشی باید هنر ارتباط خود را توسعه دهند زیرا هنر ارتباط و داشتن توانایی برقراری تعامل یک ضرورت است لذا هنرمندان بعنوان بخشی از نمایندگان افکار فعال جامعه همچون ورزشکاران و دانشگاهیان باید پیشتاز ایفای نقش موثر در عرصه ملی برای استان باشند.

هاشمی ادامه داد: قابل قبول نیست که هنرمندان بزرگی در این استان گمنام باشند که این نیاز به نقش فعال خود هنرمندان دارد.

وی بیان کرد: آن دوران گذشته است که همه نقش ها برعهده دولت ها باشد، امروز عصر ساختن با مشارکت ملت و دولت در کنار هم با لحاظ نوع ضرورت‌هاست، لازمه توسعه، توسعه فکر، ارتباط و درک متقابل با قبول کثرت و تنوع زیستن است.

انتهای پیام/ع

اختتامیه بیست  هفتمین  جشنواره تئاتر استانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار