مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت گفت؛

۱۰۰ هکتار از اراضی پلدشت زیر کشت کلزا

تا کنون ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدشت زیر کشت کلزا رفته و برای یک هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر عقد قرارداد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علی اصغرزاده پیش بینی کرد در سال زراعی جاری یک هزار و 750 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پلدشت زیر کشت کلزا برود.

وی با اشاره به اینکه کشت دانه روغنی کلزا جایگاه خود را در این شهرستان پیدا کرده است،افزود: پلدشت در سال زراعی جاری با تولید 60 درصد از کلزای آذربایجان غربی همچنان رتبه نخست کشت و تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: یکهزار و 117 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول کلزا رفته بود که از این اراضی 2 هزار و 250 تن برداشت شده و این میزان نسبت به سال گذشته هشت برابر افزایش یافته است.

اصغرزاده از خرید بیش از 20 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان پلدشت در سال جاری خبر داد و خرید تضمینی گندم از کشاورزان پلدشت را 20 هزار و 34 تن اعلام کرد.

وی ادامه داد: از این میزان 14 هزار و 34 تن توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت ماکو و 6 هزار تن توسط مباشران شرکت تعاونی روستایی پلدشت خریداری شده است.

شهرستان پلدشت 17 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد و بیش از سه تن کلزا از هر هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پلدشت برداشت می شود.

کلزا یکی از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدل و دارای طیف وسیعی از سازگاری اقلیمی بوده و دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است.

پلدشت در شمال آذربایجان غربی و در ساحل رودخانه ارس واقع شده است.

انتهای پیام/ب

تولید 60 درصد از کلزای آذربایجان غربی همچنان رتبه نخست کشت و تولید این محصول را به خود اختصاص داده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.