معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: ۳۰ کیلومتر از محور ارتباطی چهار بانده بجنورد به جنگل گلستان قبل از آغاز فصل زمستان زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد حسین علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان خراسان شمالی گفت: این محور 143 کیلومتر است که از این مساحت تاکنون 55 کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به این استان مصوب شد که مبلغ 165 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این محور اختصاص یابد،افزود: تاکنون از این میزان 67 میلیارد تومان اختصاص یافته و مابقی آن باقی مانده است و پیگیری های لازم برای جذب باقی مانده اعتبار انجام شده است.

علی نیا اظهار کرد: در دیدار اخیر استاندار خراسان شمالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باند دوم جاده بجنورد به جنگل گلستان با هدف گره گشایی از این پروژه مهم استان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه برای تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان باید مقداری زمین از سوی محیط زیست اختصاص می یافت،تصریح کرد: با اهتمام ویژه ای پیگیر این مسئله هستیم تا با همکاری سازمان محیط زیست اقدامات و پیگیری های لازم برای تعریض افزایش عرض شانه راه برای توقف اجباری و الزامی رانندگان و همچنین ایجاد توقفگاه ها و مجتمع های خدمات رفاهی در این مسیر ارتباطی انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر مجوز ساخت دو مجتمع خدمات رفاهی در نقاط رباط قره بیل و چمن بید در مسیر ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان اخذ شده است.

علی نیا در ادامه با اشاره به افزایش حجم سفرها در هفته آخر شهریور ماه، تاکید کرد: رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی رانندگی از سوی رانندگان باید افزایش یابد چرا که 60 حوادث جاده ای ناشی از عامل انسانی است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال بنا به تحلیل های صورت گرفته بیشترین ساعات تصاداف در بازه زمانی 12 ظهر الی 20 شب است و بنابراین افزایش تعداد پلیس های راهنمایی و رانندگی در محورهای ارتباطی در این ساعات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه امسال تعداد تصادفات و تلفات جاده ای در استان افزایش یافته است، افزود:  در 5 ماهه نخست امسال 143نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند که این رقم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است که 30 درصد آمار تصادفات مربوط به موتور سواران هستند.

علی نیا خواب آلودگی ناشی از خستگی، عدم توجه به سرعت مجاز، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین عدم توجه به فاصله مجاز با سایر خودروها بیشترین علت تصادفات جاده ای است.

وی تعداد نقاط حادثه خیز استان را 300 نقطه اعلام کرد و گفت: این نقاط با توجه به تعداد تصادفات و تلفات جاده ای در سطح استان شناسایی شده است و بر اساس اولویت رفع و برطرف خواهد شد و پروژه ی اصلاح 13 نقطه ی حادثه خیز استان از مصوبات سفر دولت یازدهم به استان در سال 94 بوده است.

وی بهسازی محور ارتباطی بجنورد به شوقان،بهسازی و اصلاح نقاط حادثه خیز محور گرمه به میامی از دیگر پروژه های استان است که به دلیل کمبود اعتبارات در سال های اخیر پیشرفت فیزیکی قابل توجهی نداشته است که امیدواریم این مسئله هر چه سریع تر حل شود.

انتهای پیام/آ

تاکنون 55 کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رفته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.