فیض مطرح کرد؛

طرح مدارس تکمیلی از سال تحصیلی آینده در کشور اجرا می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح مدارس تکمیلی در کشور از سال تحصیلی جدید خبر داد.

اجرای طرح مدارس تکمیلی از سال تحصیلی آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در  ۱۵درصد مقطع متوسطه دوم مشاوران برای کمک به محصلان حضور دارند،گفت: این مساله در حالی است که بسیاری از آسیب های اجتماعی برای  دانش آموزان در این مقطع تحصیلی است.

وی در خصوص توجه به نیروی مشاوره در مدارس تصریح کرد: حساسیت و توجه چندانی به حضور مشاور در مدارس نمی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: 60هزار نیروی آموزش و پرورشی از آموزش و پرورش دریافتی دارند اما در این وزارتخانه کار نمی کنند همچنین 60هزار نفر رشته شغلی متناسب با فعالیت ندارند.

 آموزش مهارت های زندگی در مدارس

فیض با بیان اینکه در تهران به ازای هر 20دانش آموز یک معلم اما در برخی شهرستان ها به ازای هر9 دانش آموز یک معلم در آموزش و پرورش حضور دارند، گفت: در تلاش هستیم نیروهای علاقه مند را با برگزاری دوره های آموزشی در مدارس مشغول کنیم.

وی گفت: یک هزار و 300 کانون فرهنگی، تربیتی و 200 کانون پرورشی و فکری از امسال به مدارس تکمیلی تغییر می کنند و برنامه هایی نظیر پروژه های گروهی برای دانش آموزان تعریف می شود علاوه بر آن مهارت های زندگی نیز آموزش داده می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۵:۰۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
به علت وعده های سرکاری درپرداخت حق التدریسی ودراصل خفه کردن صدای اعتراض فرهنگیان شاغل وبازنشسته طلبکار وتوهین به شان ایشان،تجمع اعتراضی یکم تاسوم مهر۹۶درجلواداره کل
به صورت سراسری
Iran (Islamic Republic of)
داوری
۰۴:۵۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
حق التدریس شاغلین مگه چقدره که معاون تازه وارد آقای الهیارخان ترکمن پرداخت ان را به خزانه پر مشروط می کنند.از هزینه های اضافی بزنند، از اهدابی ها بزنند ،وحقمان را بدهند .نامرده که حق التدریسی بگیره .چه شاغل،چه بازنشسته، چه آزاد.
وقتی حق الزحمه را نمی دهند تا مشکل کوچکی را مرتفع کنیم چرا همکاری کنیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۶:۰۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
باسلام فقط بلدیم طرح بدیم و همایش برگزار کنیم و از یه عده افراد نزدیک تقدیر کنیم و تمام!!!در عمل هیچی عاید نمیشه به جز هزینه ی الکی
آخرین اخبار