برگزاری المپیاد ورزشی مددجویان زندان‌های کردستان

المیپاد ورزشی مددجویان زندان‌های کردستان همزمان با سراسر کشور آغاز به کار کرد.

 

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان کردستان صبح امروز در حاشیه برگزاری این مسابقات در سنندج گفت: این مسابقات به صورت همزمان در زندان‌های سراسر استان و در بیش از 20 رشته ورزشی از جمله فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، دومیدانی، کشتی، دارت، هندبال، طناب‌زنی، طناب‌کشی، باستانی و غیره در حال برگزاری است.

ابراهیمی توجه به ورزش و برنامه‌های ورزشی را یکی از راهکارهای موثر و اساسی در راستای پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان‌ها دانست و افزود: چنانچه اوقات فراغت مددجویان در زندان‌ها به درستی و به صورت هدفمند برنامه‌ریزی نشود ضمن اینکه آسیب‌های متعددی زندانیان را تهدید خواهد کرد، فرآیند اصلاح و تربیت این افراد آسیب‌پذیر نیز به بدرستی مسیر خود را طی نخواهد کرد.

وی ارتقاء سطح سلامت روحی و جسمی در میان مددجویان را یکی دیگر از اهداف توجه به برنامه‌های ورزشی در مراکز اصلاحی و تربیتی دانست و بیان داشت: زمانی خواهیم توانست مددجویان را درمسیر اصلاح و تربیت قرار دهیم و آنان را آماده حضوری سعاتمندانه در جامعه بنماییم که از نظر جسمی و روحی آمادگی‌های لازم را در آنان ایجاد نماییم که توجه به برنامه‌های ورزشی دراین راستا می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

مدیرکل زندان‌های کردستان کمبود فضا را یکی از موانع بزرگ در مسیر توسعه ورزش در زندان‌ها قلمداد کرد و بیان داشت: در آن دسته از زندان‌های استان که فضای کافی برای توسعه اماکن ورزشی وجود داشته، مجموعه‌های ورزشی با امکانات مناسب راه‌اندازی شده است.

ابراهیمی وجود پنج مجموعه ورزشی در مراکز اصلاحی و تربیتی استان را از جمله مجموعه‌های ورزشی زندان‌های استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با بازسازی و بهسازی زندان‌های فرسوده استان، شاهد توسعه کمی و کیفی ورزش در این مراکز باشیم.

انتهای پیام/ م ح

کمبود فضا از موانع توسعه ورزش زندان‌های کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار