سهم تسهیلات اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال جاری، سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، با بیان اینکه امسال سهمیه تسهیلات اقتصاد مقاومتی استان، سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است گفت: سال گذشته نیز این تسهیلات به همین میزان بود اما با پیگیری صورت گرفته، چهار هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال جذب شد.

وی افزود: امسال همچنین ۲۵۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح اشتغال فراگیر و پرداخت یارانه و مشوق‌های سرمایه گذاری در کشور در نظر گرفته شده که چهار و ۲۱ صدم درصد از این رقم مربوط به چهارمحال و بختیاری است.

سلیمانی با بیان نام نویسی ۳۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی شغل طی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این میزان تنها برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم شد.

وی، میزان اشتغال زایی طی دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری را ۴۱ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

سلیمانی با بیان اینکه در سال ۹۵، نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری ۲۰ و دو دهم درصد بود یادآور شد: افزایش دانش آموختگان دانشگاهی، ورود متولدان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ به بازار کار، رشد نرخ مشارکت و بازگشت نیروی کار از کشور‌های حاشیه خلیج فارس و استان‌های دیگر از مهمترین علل افزایش نرخ بیکاری در استان محسوب می‌شود.

وی گفت: امسال برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در چهارمحال و بختیاری، قراردادی با انجمن صنفی پوشاک ایران به ارزش ۷۲۰ میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغالزایی یک هزار و ۵۰۰ نفر امضا شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: براساس این قرارداد در ۲۰ نقطه روستایی استان، کارگاه‌های تولید پوشاک راه اندازی می‌شود.

سلیمانی، اخذ مالیات در ابتدای فعالیت واحد‌های تولیدی را از مهمترین ایرادات دریافت مالیات بر ارزش افزوده بیان و اضافه کرد: برای رفع مشکلات این بخش، یک گروه کارشناسی از اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل امور مالیاتی و اتاق اصناف چهارمحال و بختیاری تشکیل و پیش نویسی برای ارائه به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تهیه و تنظیم کند.

وی افزود: راه اندازی سریع‌تر پنجره واحد اقتصادی چهارمحال و بختیاری با هدف کاهش بروکراسی اداری و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری الزامی است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار