ولایتی گفت: متأسفانه آمریکایی‌ها در برجام مواضع غیرمنطقی و منفی را دنبال می‌کنند که با توافق هسته‌ای در تضاد است.

آمریکایی‌ها در برجام مواضع غیرمنطقی و منفی را دنبال می‌کنندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن خوشامدگویی به رئیس پارلمان بلژیک در نشستی مشترک به مسائل سیاسی روز اشاره کرد و بر ضرورت رصد لحظه به لحظه تحولات جهان تأکید کرد.

ولایتی در ادامه افزود: بر خلاف گذشته که تحولات بین المللی، موضوعات منطقه‌ای را دستخوش تغییر و تحول قرار می‌داد امروزه تحولات منطقه‌ای عرصه بین الملل را متأثر کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق تاریخی روابط دو کشور گفت: بسیار خرسند هستیم که میزبان شما (رئیس پارلمان بلژیک) هستیم چرا که روابط دو کشور به سالها پیش بازمی‌گردد که همواره روابط خوبی هم داشته‌اند همچنین در حوزه سیاست خارجی مشورت‌های خوبی بین دو طرف وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در منطقه حساس زندگی می‌کنیم و جمهوری اسلامی به عنوان سیاست اصلی، مبارزه با تروریسم را به صورت جدی دنبال می‌کند و به دولت‌های قانونی منطقه در برابر توطئه‌ها کمک می‌کند، همچنین آمادگی همکاری با همه کشورهای علاقمند به مبارزه تروریسم را دارد.

ولایتی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران نیز بیان داشت: براساس تمام گزارش‌های موجود ایران پایبندی خود را به توافق هسته‌ای نشان داده است اما متأسفانه آمریکایی‌ها به ویژه در دوره ریاست جمهوری آقای ترامپ مواضع غیرمنطقی و منفی را دنبال می‌کند که با توافق هسته‌ای در تضاد است.

وی یادآور شد: توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا نیست بلکه توافقی است که جهان بر روی آن اجماع کرده است.متأسفانه آمریکایی‌ها در برجام مواضع غیرمنطقی و منفی را دنبال می‌کنند که با توافق هسته‌ای در تضاد است.

توافق هسته‌ای ایران فرصت مناسبی برای همکاری با  ماست

در ادامه رئیس پارلمان بلژیک ضمن تشکر بر توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی و ضرورت برداشتن گام‌های مثبت تأکید کرد.

وی در ادامه افزود: از نگاه ما روابط ایران و بلژیک تنها دو جانبه نیست بلکه چند جانبه است زیرا ما عضو اتحادیه اروپا هستیم و توسعه روابط دو کشور برای ما مهم است.

رئیس پارلمان بلژیک در پایان خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای برای هر دو کشور فرصت مناسبی برای همکاری است ضمن اینکه کشور ما سطح بالایی از منابع علمی و دانشگاهی دارد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار