اخراج یک بانوی مسلمان اروپایی از فرودگاه بروکسل به دلیل داشتن حجاب

یک بانوی مسلمان که صورت خود را با برقع پوشانده بود از فرودگاه بروکسل به کشوری که از آنجا آمده بود، دیپورت شد.

اخراج یک بانوی مسلمان اروپایی از فرودگاه به دلیل داشتن حجاب چهرهبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره؛ یک بانوی مسلمان دانمارکی از فرودگاه بروکسل در بلژیک اخراج شد.

یک مقام بلژیکی اعلام کرد این بانوی مسلمان که صورت خود را با برقع پوشانده بود از نشان دادن چهره اش به پلیس امتناع کرد و از فرودگاه بروکسل به کشوری که از آنجا آمده بود، دیپورت شد.

پلیس فرودگاه در توضیح علت اخراج این بانوی دانمارکی گفت:  این بانوی مسلمان تمام چهره خود را پوشانده بود و پلیس در بخش شناسایی و تطابق چهره و مدارک شناسایی قادر به تشخیص هویت وی نبود.

این شهروند دانمارکی به تازگی تونس را ترک کرده و سعی داشت با پوشش کاملا اسلامی وارد بلژیک شود.

«تئو فرانکن»، وزیر مهاجرت بلژیک ضمن تایید این اتفاق در حساب توئیتر خود نوشت: یک شهروند دانمارکی که از تونس عازم بلژیک بود از برداشتن حجاب چهره خود امتناع کرد و پلیس فرودگاه به دلیل عدم توانایی در تشخیص هویت وی او را به تونس بازگرداند.

در ماه نوامبر سال 2015 نیز پلیس فرودگاه بروکسل یک زن عربستانی را به دلیل امتناع از برداشتن حجاب چهره به کشور خود بازگرداند.

دولت بلژیک در 23 ژوئیه سال 2011 قانون منع استفاده از برقع و حجاب کامل چهره را تصویب کرد. مسلمانان این کشور در صورت پوشیدن حجاب چهره، پوشیه یا برقع در محافل عمومی جریمه شده و در صورت اصرار به قانون شکنی به 7 روز زندان محکوم می شوند.

دادگاه عالی حقوق بشر در اروپا  ضمن آغاز تحقیقات درباره قانون منع استفاده از حجاب چهره در بلژیک، شکایت دو بانوی مسلمان این کشور را نیز رد کرده است.

چندی پیش با تایید قانون ممنوعیت پوشاندن کامل چهره در اتریش از طرف رئیس جمهور، ممنوعیت داشتن حجاب چهره در این کشور اجرایی شده و نقض کنندگان آن باید جریمه نقدی پرداخت کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار