رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: ۱۲۶ گونه پرنده در بروجرد رصد و شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی مصطفی‎وند رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد اظهار کرد: ۲۶ تا ۳۰ گونه پرنده مهاجر و غیر بومی در بروجرد شناسایی شده است که در برخی فصول سال به این شهرستان مهاجرت می‎کنند.

وی در خصوص فروش و قاچاق پرندگان در شهرستان بروجرد عنوان کرد: بر اساس قانون و مجوز‌های فروشندگان تعیین شده است که این افراد حق خرید و فروش چه پرنده‎‌هایی را دارند که البته معمولا مجاز به خرید و فروش پرنده‎‌های زینتی و اهلی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد تاکید کرد: البته برخی افراد خارج از ضوابط مبادرت به صید و شکار و قاچاق پرندگان وحشی به خارج از شهرستان، استان و حتی کشور می‎کنند که صید و خرید و فروش آن‌ها غیر مجاز است.

مصطفی‎وند با اشاره به نظارت اداره حفاظت محیط زیست بر فعالیت بازار خرید و فروش پرندگان این شهرستان خاطر نشان کرد: البته با توجه به گستردگی حوزه کاری، از ظرفیت همراهی و گزارش‎‌های مردمی در راستای مقابله با فعالیت متخلفان این عرضه استفاده می‎کنیم.

وی تصریح کرد: به این ترتیب بیش از ۸۰ درصد کشفیات در حوزه صید و یا قاچاق پرندگان در طبیعت و یا حتی فضای شهری با استفاده از گزارش‎‌های مردمی محقق شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد با اشاره به شگرد‌های متخلفان در جابجایی پرندگان بیان کرد: از کارکنان و مسوولان پایانه‎‌های مسافربری می‎خواهیم که در صورت مواجهه با محموله‎‌های غیر مجاز از جابجایی و انتقال آن‌ها جلوگیری کنند.

مصطفی‎وند اضافه کرد: شهروندان بروجردی می‎توانند، از طریق کانال ارتباطی سامانه ۱۵۴۰ هرگونه صید و یا قاچاق پرندگان را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند، تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نگاهی هم به آمار کشف و ضبط پرندگان امسال انداخت و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ قطعه سهره و قریب به ۳۰ قطعه دلیجه از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد اظهار کرد: در مدت یاد شده عقاب، کبوتر وحشی و سایر انواع پرندگان از صیادان کشف و رهاسازی شده‎اند.

مصطفی‎وند بر ضرورت حفاظت از ذخایر طبیعی و جانوری شهرستان بروجرد تاکید و عنوان کرد: در غیر اینصورت شاهد انقراض برخی از گونه‎‌های جانوری هستیم.

انتهای پیام/م

۱۲۶ گونه پرنده در بروجردشناسایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.