کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که هم اکنون در سی و پنج شهرستان افغانستان برگزاری انتخابات ممکن نیست.

برگزاری انتخابات در 35 شهرستان ممکن نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گزارشی اعلام کرد که هم اکنون در سی و پنج شهرستان افغانستان برگزاری انتخابات ممکن نیست. حاکمیت طالبان و داعش و نیز تهدیدات امنیتی از عمده دلایل این مساله عنوان شده است.

این سی و پنج شهرستان در چهارده ولایت افغانستان قرار دارد و کمیسیون مستقل انتخابات نتوانسته است مراکز رای دهی را در این ولایت ها ارزیابی و تعیین کند.

بر اساس این گزارش، از این ۳۵ شهرستان ۲۱ شهرستان به دست طالبان سقوط کرده است، یک شهرستان در کنترول گروه داعش است و بقیه مناطق نیز در تهدید جدی امنیتی قرار دارد.

با این حال، وزارت امور داخله این آمار را رد می‌کند و می‌گوید: شهرستان‌هایی که با تهدیدات امنیتی روبه رو است، به مراتب کمتر از این آمار است و تا برگزاری انتخابات، امنیت آنان تامین خواهد شد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان یک و نیم ماه پیش برنامه ارزیابی و متوازن‌سازی مراکز رای‌دهی را در سراسر این کشور آغاز کرد. هدف این برنامه تثبیت مراکز رای دهی در تمام بخش های افغانستان بوده است.

پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات با مسوولان ارشد سه نهاد امنیتی و دفاعی افغانستان تفاهم‌نامه ای را به منظور تامین امنیت روند انتخابات امضا کرده است.

قرار است انتخابات پارلمانی و شوراهای شهرستان ها در شانزدهم سرطان سال آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار