ذاکری گفت: واحدهای صنعتی کفش ماشینی استان در حال نوسازی ماشین آلات خودهستند،این واحدها زمینه اشتغال بیش از 5000 هزار نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم  ؛ احمد ذاکری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ،تصریح کرد : قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور است و در این صنعت جایگاه خوبی را در سطح کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از وجود220 واحد کفش ماشینی در قم خبر داد و گفت: این واحدها زمینه اشتغال بیش از 5000 هزار نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.

وی این صنعت را یکی از ظرفیت‌ها و اولویت‌های صادراتی استان عنوان کرد و گفت: سالانه حدود 50 میلیون دلار از این گروه کالایی از استان قم صادرات صورت می‌پذیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، صنعت کفش ماشینی استان قم را از صنایع قدیمی و پویا عنوان کرد و یاد آورشد: این صنعت در استان موقعیت خوبی نسبت به استان‌های دیگر دارد و نسبت به سایر استان‌ها صنعت قدیمی و با اصالت به شمار می‌رود و در سال بیش از 100 میلیون جفت کفش در استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: استان قم در بحث اشتغالزایی در صنعت کفش ماشینی موقعیت خوبی دارد و خوشبختانه در استان قم درصد اشتغال در صنعت کفش ماشینی خوب است که در این میان باید دولت بر این امر اذعان داشته باشد که حمایت از صنعت، یعنی توسعه اشتغال و اقتصاد و باید برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی شود.

وی تاکید کرد: واحدهای صنعتی کفش ماشینی استان در حال نوسازی ماشین آلات خود هستند و وضعیت صنعت کفش ماشینی در استان قم امیدوار کننده است.

ذاکری  عنوان کرد:با بیان اینکه این صنعت در استان نیازمند سرمایه‌گذار است ، توسعه صنعت در استان قم نیاز به حمایت و توجه جدی دارد، چراکه صنعت کفش ماشینی جزء صنایع اشتغالزا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ابراز کرد: صنعت کفش ماشینی استان ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد و توانسته است تاکنون در این زمینه دستاوردهای خوبی داشته باشد به طوریکه با ایجاد واحدهای گرانول سازی که مواد اولیه کفش ماشینی است در استان توانسته حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اشتغال 5 هزار نفر در صنعت کفش ماشینی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار