اردوگاههای آوارگان در منطقه مرزی بنگلادش دیگر گنجایش خدمات رسانی به پناهجویان را ندارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات بنگلادش، رفت و آمد آوارگان مسلمان روهینگیا را در اردوگاه های شلوغ مرزی محدود کردند.

در جریان بحرانی که سازمان ملل آن را پاکسازی قومی نامگذاری کرده است ، از سه هفته گذشته تاکنون بیش از 400 هزار مسلمان روهینگیا که بیشتر آنان زن و کودک هستند به علت گسترش دامنه ی خشونت و ناآرامی در غرب میانمار و برای نجات جان خود این کشور را به سوی مرز با بنگلادش ترک کرده اند.

اردوگاههای آوارگان در منطقه مرزی بنگلادش پیشتر پر شده اند و دیگر گنجایش خدمات رسانی به پناهجویان را ندارند. آوارگانی که به تازگی وارد این کشور شده اند یا در مدارس اسکان یافته اند یا در مکان های موقتی کنار جاده ها و دشت های باز بدون در اختیار داشتن سرویس بهداشتی ، خدمات درمانی و غیره روزگار به سر می کنند.

با وجود این ، آوارگان همچنان از راه می رسند و در اردوگاه کاتوپالونگ چادر می زنند. دولت بنگلادش اما از چند روز پیش ، محدودیت های گسترده ای را در رفت و آمد مسلمانان روهینگیا اعمال کرده و دستور داده است آوارگان باید در هر مکانی که اقامت گزیده اند بمانند و حق ندارند برای دیدن خویشاوندان یا دوستان قدیمی خود جابجا شوند.

همچنین به مالکان محلی دستور داده شده است از اجاره دادن خانه به آوارگان خودداری کنند. کارکنان بخش حمل و نقل نیز مجاز نیستند به آوارگان بلیط بفروشند و در جابجایی آنها از مکانی به مکان دیگر همکاری کنند.

ناآرامی در میانمار روز 25 اوت با یورش نظامیان ارتش این کشور به ایالت راخین بالا گرفت. مسلمانان بی دفاع روهینگیا که در معرض آتش گلوله ی نیروهای امنیتی میانمار و کشتار گروهی زنان و کودکان قرار گرفتند به ناچار به سوی مسیر خطرناک مرز با بنگلادش پا به فرار گذاشتند. صدها تن از آوارگان روهینگیا در جریان فرار گروهی جان باخته اند و ده ها نفر نیز به علت اصابت گلوله به دست نظامیان ارتش و شبه نظامیان بودایی زخمی شده اند.

انتهای پیام/  

رفت و آمد آوارگان میانمار در مرز بنگلادش محدود شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار