در گزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده است که به جای ایجاد نیروهای غیر منظم و مردمی، حکومت و پشتیبانان نظام باید آموزش و نظارت از نیروهای امنیتی را افزایش دهند.

ابراز نگرانی دیدبان حقوق بشر از ایجاد ارتش محلی در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دیده‌بان حقوق بشر با ابراز نگرانی از ایجاد نیروهای مسلح مردمی در افغانستان گفت: حکومت افغانستان نباید چنین نیرویی را ایجاد کند.

دیدبان حقوق بشر می‌گوید ایجاد نیروی مسلح مردمی برای غیر نظامیان خطر آفرین خواهد بود، چون این نیروها به اندازه کافی آموزش نمی‌بینند و همچنین از آنها به صورت درست نظارت نمی‌شود.

در گزارش دیدبان حقوق بشر آمده است که به جای ایجاد نیروهای غیر منظم و مردمی، حکومت و پشتیبانان نظام باید آموزش و نظارت از نیروهای امنیتی را افزایش دهند. 

این گزارش می‌افزاید: اگر ارتش محلی ایجاد شود، آن وقت پلیس محلی نیز به یک نیروی دفاعی محلی مبدل خواهد شد و وجود سلاح در نزد آنان خطر آفرین خواهد بود.

پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند که آمریکا و دولت افغانستان قصد دارد یک نیروی دفاعی مردمی را که به گونه قراردادی کار می کنند، ایجاد نماید.

ابراز نگرانی دیدبان حقوق بشر از این طرح در حالی است که مأموریت حمایت قاطع ناتو از ایجاد این نیروی محلی پشتیبانی می کند.

 در سال‌های اخیر نیروهای دفاعی و امنیتی افغان برای حفظ و نگهداری مناطق تصفیه شده و باز پس گرفته شده از گروه‌های مخالف، از نیروهای مردمی همچون پلیس محلی کمک گرفته‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.