مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت :برداشت خرما در شهرستان کرمان تا آخر آذر ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، احمد مسعودی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: با توجه به شرایط خاص و تنوع آب و هوایی مناطق مختلف شهرستان کرمان از جمله شهداد و گلباف و سطح زیر کشت محصولات باغی این بخشها بخصوص محصول خرما را از فرصتهای کشاورزی این مناطق می توان نام برد.
وی سطح زیر کشت محصول خرما در این شهرستان را 3 هزار و 261 هکتار دانست و افزود: از این میزان 2 هزار و 598 هکتار بارور و 663 هکتار آن غیر بارور است.
مسعودی با بیان اینکه ارقامی شامل پرکو،کروت، بزمانی، هفتادگزی، عبدالهی، قصب، مضافتی، پیارم و مجول در این شهرستان وجود دارد، گفت: برداشت این محصول از اواخر مرداد آغاز شده است و انتظار می رود تا پایان آذر ادامه داشته باشد.
وی افزود: متوسط عملکرد در واحد سطح با توجه به ارقام مختلف 4 و نیم تن در هر هکتار تخمین زده شده است که میزان 11 هزار و 345 تن عملکرد سالیانه محصول در بخشهای گلباف و شهداد پیش بینی می شود.
مسعودی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت خرما در بخش شهداد در منطقه اندوهجرد و در بخش گلباف منطقه کشیت است، تصریح کرد: مقداری از این محصول برای مصرف در شهرستان و استان و عمده محصول در سردخانه ها ذخیره و در ماههای بعدی مورد استفاده قرار می گیرد و از مهمترین مشکلات می توان عدم وجود سردخانه در این مناطق جهت ذخیره سازی در منطقه و همچنین کمبود نیروی انسانی و باغات فرسوده و مسن را نام برد.
انتهای پیام/ی

برداشت خرما در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار