مسجد تاریخی چاقوسازان در بازار تاریخی اردبیل مرمت و نوسازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،کریم حاجی‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در مراسم تجلیل از کسبه راسته چاقوسازان بازار تاریخی اردبیل تصریح کرد: میراث فرهنگی آماده مرمت و نوسازی پایه و گنبد این مسجد به سبک تاریخی است.

وی افزود: به منظور اجرای این طرح انتظار می‌رود هیئت‌امنای مسجد همکاری لازم را با میراث فرهنگی داشته باشند تا بتوان طرح نوسازی را پیاده‌سازی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با یادآوری بهره‌برداری از طرح نوسازی راسته چاقوسازان در هفته دولت اضافه کرد: در اجرای این طرح کسبه بازار همکاری قابل توجهی داشتند که این مهم قابل تقدیر است.

حاجی‌زاده هزینه کرد نوسازی راسته چاقوسازان بازار تاریخی اردبیل را ۷۰۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: از این میزان ۳۰۰ میلیون تومان توسط میراث فرهنگی استان و مابقی توسط خود کسبه تأمین شد.

وی با بیان اینکه راسته چاقوسازان با ۸۱ متر طول و ۶۸۰ مترمربع مساحت دارای ۳۹ باب مغازه است، ادامه داد: دیواره و گنبد مسجد اعظم و دیواره، پایه و گنبد مسجد چاقوسازان بخش‌هایی از این راسته تاریخی محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تأکید کرد: نوسازی این راسته تاریخی از سال ۹۴ آغاز شده بود که سردر و بخش‌هایی از اتصال به بازار طلافروشان در هفته دولت با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

حاجی‌زاده قدمت بازار تاریخی اردبیل را منتسب به زمان صفوی دانست و تصریح کرد: نوسازی بخش‌های مختلف بازار در دستور کار میراث فرهنگی است.

وی تأکید کرد: مشارکت کسبه در پیشبرد طرح‌های نوسازی تأثیرگذار است و در هر راسته‌ای مشارکت کسبه وجود داشته باشد، با اولویت طرح‌های نوسازی و ساماندهی اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

مرمت و نوسازی مسجد تاریخی چاقوسازان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.