نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: رسالت طلاب و روحانیون مبارزه با جهل علمی و جهالت عملی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد:به منظوری جلوگیری از هجمه‌های فرهنگی دشمن طلاب، روحانیان و حوزه‌های علمیه وظیفه‌دارند عمل دینی را در جامعه اسلامی گسترش دهند.

وی افزود: ضرورت دارد جبهه جهادالعدو و جهادالنفس در بین طلاب و روحانیون فعال باشد چراکه این دو امر مهم در آموزه‌های دینی در کنار هم مطرح‌شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: غلبه بر نفس کار آسانی نیست ازاین‌رو اگر کسی بتواند با آن مبارزه کند قطعاً در میدان جهاد با عدو نیز پیروز خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ورود جوانان به حوزه علمیه را مایه مسرت و مباهات دانست و افزود: انتخاب راه صحیح از ابتدای جوانانی سبب خیر در دنیا و آخرت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کسب علم صرفاً برای گرفتن مدرک نیست بلکه باید بتوانیم با آموختن علم با جهل و نادانی مبارزه کنیم چراکه جهل سبب ایجاد گرفتاری می‌شود.

وی جهل زدایی از جامعه بشری را یک هنر دانست و گفت: جهل به معنای نادانی است اما جهالت یعنی فرد با داشتن آگاهی دست به اقدامی نادرست می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت : وظیفه روحانیت هدایت مردم به‌سوی خیر و نیکی است ازاین‌رو لازمه دعوت مردم داشتن علم است.

وی تأکید کرد: حوزه‌های دینی باید مهارت دینی را برای طلاب افزایش دهند تا بتوانیم روحانی مدیر، مبلغ و منبری موفق تحویل جامعه بدهیم.

انتهای پیام/آ

آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.