رهبر حزب اسلامی افغانستان گفت: مردم ما خواستار صلح هستند و البته صلحی که همراه با عدالت باشد بنابراین از مردم می‌خواهم که از عناصر جنگ در این کشور حمایت نکنند.

مردم از عناصر جنگ در کشور حمایت نکنندبه گزارش حوزه افغانستان باشکاه خبرنگاران جوان، حکمتیار در سفر به هرات گفت: در خارج از افغانستان کسانی خواستار ادامه جنگ در این کشور هستند.

وی که صبح امروز تحت تدابیر شدی امنیتتی و در موجی از مخالفت های مردمی وارد ولایت هرات شد، اظهار داشت: مردم ما خواستار صلح هستند و البته صلحی که همراه با عدالت باشد بنابراین از مردم می‌خواهم که از عناصر جنگ در این کشور حمایت نکنند.

رهبر حزب اسلامی با تاکید بر اینکه ما طالبان خوب و بد داریم، گفت: حدود 40 سال است که در بیشتر ولایت‌های کشور در حال جنگیم و جنگ از زمان شوروی تا اکنون که ناتو و آمریکا در افغانستان حضور دارد ادامه دارد.

حکمتیار افزود: با پیام صلح از کابل به هرات آمدم تا گذشته را فراموش کنیم و از طریق صلح مشکلات افغان ها را حل نماییم.

وی با اشاره به مداخلات خارجی در امور افغانستان عنوان کرد: یکی از مشکلات ما مداخلات خارجی است، بنابراین کشورهای خارجی برای جنگ در افغانستان سرمایه‌گذاری نکنند.

حکمتیار در ادامه سخنان خود افزود: ما خواستار رقابت سالم هستیم حتی با کسانی که علیه ما و در برخی موارد با حمایت‌‌های خارجی جنگیدند.

حکمتیار، رهبر حزب اسلامی همچنین خواستار ایجاد پارکی به نام شهدا به یادبود شهدای هرات در این شهر شد.

انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار