رئیس بهزیستی شهرستان همدان گفت: یک هزار و 600 نفر در مراکز ترک اعتیاد همدان نگهداری می‌شوندکه یک هزار و ۴۰۰ نفر از این افراد از سال گذشته در این مراکز حضور دارند.

یک هزار و 600 نفر در مراکز ترک اعتیاد نگهداری می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رهبر رئیس بهزیستی شهرستان همدان با اشاره به اینکه ۱۲ مرکز پیشگیری از اعتیاد در سطح شهر همدان فعال است، افزود: ۱۰ مرکز MMT  (مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر) در همدان فعال است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ نفر معتاد در مراکز درمان بهزیستی زیر نظر و مراقبت‌های ترک اعتیاد هستند، عنوان کرد: یک هزار و ۴۰۰ نفر از این افراد از سال گذشته در این مراکز حضور دارند و ۲۰۰ نفر از این تعداد مربوط به امسال است.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان با تأکید بر اینکه ۲ مرکز DIC ( مراکز گذری) در همدان فعال است، تصریح کرد: امسال ۲۸۰ نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

رهبر با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در نیمه نخست امسال از مراکز اقامت میان‌مدت استفاده کردند، بیان کرد: در بانک اطلاعاتی ترک اعتیاد یک هزار و ۸۰۰ معتاد در همدان ثبت شده است.

کارشناس امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه متأسفانه قشر زیادی از دانشجویان با مشکل تنفسی ناشی از مصرف مواد مخدر گل درگیر هستند، اظهار داشت: نسبت به اطلاع‌رسانی‌های لازم برای در بین دانشجویان اقدام شود.

وی افزود: ماده مخدر گل دستبند در بین دانشجویان استفاده می‌شود که در حالت عادی کسی نمی‌تواند شک کند که این دستبند استفاده دیگری دارد.

مهدی تصریح کرد: از دلایل عدم مراجعه افراد مصرف‌کننده ماده مخدر گل به کمپ‌های ترک اعتیاد این است که این ماده بر روی ظاهر چندان تأثیر نمی‌گذارد.

انتهای پیام/ص.ف

نگهداری هزار و 600 معتاد در مراکز ترک اعتیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.