معاون رئیس جمهور خبر داد؛

همدان میزان اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018

معاون رئیس جمهور گفت: همدان در سال 2018 میزبان اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) خواهد بود.

همدان میزان اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه به رونق و توسعه اقتصاد در این دولت بیشتر از دوره های قبل امید است افزود: دوره قبل وضعیت خوب نبود اما این دولت شاخص‌های منفی را به توازن و ارقام مثبت رساند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بودجه دولت 300 هزار میلیارد دلار است، بیان کرد: بودجه براساس نفت 50 دلار بسته شده و پیشنهاد مجلس 55 دلار بود اما 50 دلار پول نفت پیشنهادی دولت برنامه‌های اجرایی آغاز شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه در گذشته قیمت نفت به 100 دلار رسید اما از آن به درستی هزینه نشده و محل هزینه کرد منابع درآمدی مشخص نشد گفت: روند افزایشی قیمت نفت گاهی کشور را نجات می‌داد اما پیش‌بینی شده دنیا برای قیمت نفت عددی بیشتر از 50 دلار را نخواهد دید.

مونسیان با اشاره به اینکه در اصفهان فولاد مبارکه ساخته شد درحالی که این استان محل مناسبی برای کارخانه فولاد نیست، افزود: فولاد نیاز به آب دارد و باید فولاد مبارکه در استان هرمزگان ایجاد می‌شد.

وی از عدم وجود آمایش سرزمینی انتقاد کرد و با اشاره به اینکه ایجاد فولاد در شهری مانند اصفهان هزینه‌های سنگین حمل و نقل قبل و بعد از فرآوری را در پی دارد، بیان کرد: این هزینه‌ها موجب افزایش هزینه تولید می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه 32 هزار اثر تاریخی و فرهنگی در کشور وجود دارد، یاد آور شد: این آثار تاریخی و فرهنگی در همه نقاط کشور توزیع شده و وجود دارد.

مونسیان در ادامه با اشاره به اینکه نگاه به بیرون برای تکنولوژی خوب است اما برای واردات مطلوب نیست، افزود: پیش‌بینی شده در سال 2017 در دنیا یک میلیارد نفر گردشگر وجود داشته باشد که دو هزار و 400 میلیارد دلار ترنول مالی ایجاد شده از سوی صنعت گردشگری در دنیا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیمه و بانکداری با هوشمند سازی دچار مشکل خواهند شد، افزود: هوشمند سازی باعث ایجاد تغییراتی در بخش اقتصاد می‌شود.

معاون رئیس جمهور و معین استان همدان با تاکید بر اینکه امیدوارم بتوان مزیت‌های گردشگری استان و کشور را معرفی کرد، ادامه داد: امیدوارم همه روی این موضوع متمرکز شویم.

مونسان یاد آور شد: در صنعت گردشگری و صنایع دستی با 50 میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد می‌شود درحالی که در بخش صنعت با چند صد میلیون می‌توان یک شغل ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بازار‌های انحصاری صنعت گردشگری هر کشوری مزیت آن کشور محسوب شده و قابل رقابت با کشور دیگری نیست، افزود: اگر به این دو بخش توجه شود می‌توان به رونق خوبی رسید.

معاون رئیس جمهور و معین استان همدان در ستاد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه یکی دیگر از مزیت‌ها توزیع ثروت عادلانه است، افزود: تولید ثروت و شغل را می‌توان به روستا‌ها برد و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه در سازمان میراث فرهنگی برنامه برای رونق گردشگری داریم، ادامه داد: همه استان‌های کشور خواستار تبدیل شدن به مقصد گردشگری هستند درحالی که در معرفی گردشگری عقب هستیم.

مونسان در ادامه به مسئله صنایع دستی اشاره کرد و با بیان اینکه صنایع دستی به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، تصریح کرد: صنایع دستی باید تجاری سازی و برند سازی شود چراکه بسته بندی در صنایع دستی بسیار مهم است و می‌تواند به تجاری سازی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته در چین اجلاس جهانی گردشگری با حضور 137 کشور برگزار شد، ادامه داد:80 مقام در این جلسه حضور داشتند که دستاورد‌های خوبی داشت.

در اجلاس جهانی گردشگری مصوب شد که همدان در سال 2018 میزبان اعضای وابسته به این اجلاس باشد.

انتهای پیام/ج

همدان میزان اجلاس جهانی گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.